Összeszedtük a legfontosabb szerszámokat, amik segítségedre lehetnek , ha lerobbansz valahol az út szélén, vagy lelezul, letörik, tönkremegy valami a motorodon út közben.
Szereted a perecet? Nem a "sósat, sósat, jó ropogósat", hanem azt, amikor elperecelsz a robogóddal vagy motoroddal?
Figyeld Kareszt, aki megmondja a frankót ügyeletes törésteszt bábunknak, Robinak. :)
Az idei az utolsó valódi, hagyományos nyomtatott katalógus.
Szerezz be Te is egyet az 500 oldalas motoros ruházati, kiegészítő és alkatrész katalógusból!
Kabáttal, bukóval a kézben macerás a vásárlás?
Karesz megmutatja, hova pakold le a cuccaidat, hogy biztonságban legyenek, amíg Te kényelmesen körbenézel a budapesti SHOX mindhárom emeletén.
Valóban léteznek olyan közlekedési szituációk, amikor elkerülhetetlen a baleset. Viszont a kivédhetetlen esetek ellen is létezik egy recept: meg kell előzni! Nem minden a szerencsén múlik, tehetsz is érte, hogy ne érjen baleset!
Segítőkből soha nincs hiány, ha motort kell ajánlani egy "friss húsnak".
De kinek a szavára érdemes hallgatni?
A szomszédéra, akinek most lett meg a nagy A kategóriája?
A sógoréra, aki BMW-vel jár és bemotorozta fél Európát?
A kollégádéra, aki a robogókra esküszik?
Vagy majd megmondja egy vlogger?
Szomorú előzménye van annak, hogy mellkasprotektoros ruhák fejlesztésébe kezdtünk. Egyik kiváló kollégánk motorbalesetben hunyt el. Ha lett volna ilyen védelmet nyújtó ruhája, még most is itt lenne közöttünk.
Veled is előfordult már, hogy nehezen találtad meg a top case kulcsát? Vagy már elindítottad a motorod, de le kellett állítani, mert kellett a kulcscsomód, hogy kivegyél valamit a dobozból?
Magyarországon a járművezetők úgy ragaszkodnak az elsőbbségükhöz, mintha ezen múlna a fizetésük. Hamarabb nyomják a dudát, mint a féket, pedig sok balesetet lehetne megelőzni egy kis nagyvonalúsággal.
Tételezzük fel, hogy egy kátyú megütötte a felnidet és elgörbült, szálszakadásos lett a gumid vagy elestél, összetört a motorod, ne adj’ Isten Te magad is megsérültél. Ki a felelős?
Tudjátok, van az a mondás, hogy „annyiért vegyél bukósisakot, amennyit a fejed ér”. Tök jól hangzik, könnyen értelmezhető, lényegre törő, de szerencsére egy oltári nagy baromság.
Kéne egy kis doboz a motorra. Nem az a hatalmas, amivel a családod el lehet költöztetni, mert abban legtöbbször csak lötyögnének, zörögnének a cuccaid, utálnád nézni és különben is drága.
Bizonyára Te is hallottál arról a nemrégiben nagy felháborodást keltő esetről, amikor a rendőrség nekiállt vegzálni szegény motorosokat az utángyártott, kínai fék- és kuplungkarok miatt.
Már majdnem tíz éve kerültek bele a KRESZ-be azok a változtatások, amik megengedik, hogy motorkerékpárral használni lehessen a buszsávot és a sorok között előre lehessen gurulni a lámpánál
Népszerű extrák a bukógombák és bukócsövek, amik elesésnél, elcsúszásnál (ami azért benne van a pakliban) megvédik a blokkot, az idomokat a karcolódástól, töréstől, kilyukadástól.
Ha viszonylag keveset ülsz a motoron, kényelmetlen lehet egész nap vastag textil vagy bőr nadrágban aszalódni, lecserélni utcaira pedig nem mindenhol lehetséges
A budapesti áruház műszaki osztályán felmerül egy csomó kérdés, amire Karesz, a Nagy Öreg végtelen türelemmel válaszolgat. Megkérdeztük, mi az a 10 leggyakoribb kérdés, amitől hideg verejtékkel a homlokán riad fel éjszaka, ha véletlenül álmodik róla.
Kínkeserves időszak a tél a motorosok számára. Hóban, fagyban nem hogy egy jót túrázni nem lehet, de egyáltalán egy kört gurulni is fájdalmas kihívás. Annak, aki egész nyáron minden hétvégét a nyeregben töltött, olyan érzése ez, mintha börtönbe zárnák.
Úgy érzed véget értek a feladataid azzal, hogy biztonságos helyre vitted, teletankoltad és letakartad a motorodat?
A tél folyamán az akkumulátorral fontos teendőid vannak. Kis odafigyeléssel rengeteg kellemetlenségtől és felesleges kiadástól kímélheted meg magad.
Miért akarnál motorra ülni télen?
Például azért, mert nincs töltőd és egy rövid karika alatt a generátor visszatölthetné az akksit a megfelelő szintre.
Vagy azért, mert alig volt benzin a tank alján, amikor kitört a mostani jégkorszak, és tele kéne tankolni a motort, nehogy berozsdásodjon a tartály belseje.
Vagy csak úgy, mert elvonási tüneteid vannak…
A legfontosabb szempont az, hogy mindig, minden körülmények között tovább tudjanak haladni. A sivatagban, az erdőben vagy a pusztában könnyű földhöz vágni a motort
2018-as „nagy” túránkat szokás szerint nyárra terveztük, de aztán szeptember vége lett belőle. Ez egyrészt jó, mert már nincs annyira meleg, másrészt ugyanez lehet a gond is, mivel ilyenkor már könnyen hidegre fordulhat az idő.
Az Andorrai Hercegség egy Budapestnél valamivel kisebb országocska a Pireneusok keleti részén. Franciaország és Spanyolország között fekszik, mindössze 80 000 ember lakja és kiváló minőségű, kanyargós útjai vannak.
Ha van motorod, miért állnál kocsival a dugóban? A hideg miatt?
Öltözködj rétegesen! Vékony, téli aláöltözőkkel még csak kényelmetlenebb sem lesz a ruhád.
A Kalandtúra reggelén a túravezetők kiosztották a feladatokat, majd visszavonultak a szobájukba meditációs gyakorlatokat végezni. Csupán egyetlen zavaró tényezővel kellett megbirkózniuk: folyamatosan ömlöttek rájuk e-mailben a viccesebbnél viccesebb megfejtések
Tesztelőink végre alaposan megtúráztatták magukat és ruháikat egyaránt.
Most kiderült, mennyire volt jó választás a bőr, a láthatósági színű vagy az extra szellőzős ruha hosszabb távra.
Egyre gyakrabban történik meg olyan furcsa baleset, amiben a motor sebessége egyáltalán nem játszik szerepet. Mégpedig azért, mert a motoros egy helyben áll. Hülyén hangzik, de két ismerősömmel is megtörtént, hogy egy autós rátolatott. Egyiküket egy hirtelen parkolni kívánó sofőr lökte fel, a másikat egy piros lámpánál variáló taxis préselte a mögötte álló autóra.
Egyre gyakrabban futunk bele olyan weboldalakba, amelyek irreálisan alacsony áron kínálnak motoros termékeket. Persze létezik sonderangebot (különleges ajánlat), meg alkalmi vétel, de ezek messze túlmutatnak egy kivételes akción.
Szinte nincs is olyan túramotoros, aki ne járt volna a Grossglockneren vagy épp a Transzfogarason. Na, de mond neked valamit az SH20-as út? Ha nem, akkor most 3 új szerpentint is fel kell vésned a bakancslistádra!
Minden gondos motoros használattól függően 1-2 évente lecseréli a motorján a gumit. Persze fő a biztonság, de mi van akkor, ha pont emiatt perecelsz egy óriásit?
Balkáni túránkon meglepődve tapasztaltam, hogy mennyire segítőkészek az emberek. Merev elutasítás helyett bármikor hajlandóak voltak a kedvünkre tenni. Sorban értek a kellemes meglepetések, ami miatt én személy szerint nagyon hálás vagyok, ők viszont valószínűleg észre sem vették, hogy milyen jó fejek.
Ahogy magadra állítod a fék- és kuplungkart, beállítod a pedálokat, a kormányt, hogy álljanak, úgy a szélvédelmet is saját testalkatodhoz kell szabnod. Ehhez kínálnak a kiegészítő-gyártók végtelen számú lehetőséget.
Az időjárás szeszélyes: egyre melegebb van, ugyanakkor gyakran üt rajtunk eső, zápor, zivatar. Vajon hogyan birkóznak meg tesztelőink és ruháik a változó körülményekkel?
A GPS nyomkövetővel és GSM kapcsolattal rendelkező okos riasztót egy kedves vásárlónk tesztelte. Dávid megosztotta tapasztalatait velünk, amit most nektek is közzéteszünk. Ennél alaposabb leírást nem kaphatnátok róla.
Hideg, kánikula, eső, város és autópálya. A tesztelők szorgosan próbálgatják a Sixgear ruhák határait. Van, amiben jobbak, van, amiben kevésbé, de az összkép mindenképpen pozitív.
Bosszankodsz, hogy miért nincs nálad valami, pedig éppen szükséged lenne rá? Hülye voltál és otthon hagytad, mondván úgysem fog kelleni. Vagy simán csak elfelejtetted. Vagy azt hitted már bepakoltad. Vagy nem is gondoltál rá, hogy kellhet. Mindegy. Összeszedtük a legfontosabb dolgokat.
Furcsa, hogy sok ember fejében a motorozás és a motorbaleset egy és ugyanaz. Szerintük motorral csak meghalni lehet. Aki motorra ül, meghal. Eleve azért ül motorra, mert meg akar halni.
Rossit finoman megkérte a csapata, hogy ne szóljon bele a nagyok csatájába. Ő betartotta az utasítást, nem akarta megzavarni riválisait, inkább előrement és megnyerte a versenyt.
Egy utcai motorosnak miért kellene minden fel- és levételnél szétgyötörni a füleit egy apró bejáratú integrál sisakkal azért, mert amikor időnként megtekeri a gázt, a legnagyobb biztonságra vágyik?
Lassan előkerülnek a szekrényből a motoros ruháid, már nézegeted őket, melyiket vegyed fel az első gurulásra. Valószínűleg hideg lesz még és eső is előfordulhat, tehát a bélelt, vízálló verzióra lesz szükséged.
De hoppá! Ezek koszosak! Akad néhány szakadás és emlékszel, hogy a dzseki ősszel beázott.
Hitted volna, hogy akkor sem kell a malacperselyt feltörnöd, ha szeretnél beleszólni, hogy egy motoros kabátnak hogyan záródjon a nyaka vagy épp hol legyen rajta szellőző?
Zsolti hamar összebarátkozott új szerkójával. Olvasd el, hogy tetszett neki a Blaze bőrdzseki, amit tesztre kapott. Vajon lecserélné rá már megszokott bőrcuccát?
Múltkori nosztalgia videónkhoz sokan hozzászóltatok és képeket is küldtetek. Ezek szerint volt, aki még csak a szárnyait bontogatta, többen túráztatok, de akadtak olyanok is, aki már akkor irigylésre méltó nagymenő motorokat birtokoltak.
Tudod milyen benzintyúknak lenni egy több száz vagy ezer km-es túrán? Rábízni magad egy másik emberre? Figyelned a forgalmat, az utat anélkül, hogy dönthetnél, mennyivel vagy hogyan menj? Hidd el, ez ám az igazi kapcsolati teszt!
Defektet kapni szívás. Néha csak egészen kis szívás, de néha hatalmas nagy. Az enyém olyan közepes szívás volt, de – hála néhány okos trükknek – happy end lett a vége. Mik voltak ezek?
Az utóbbi időkben gyakran felmerül a kérdés, ha protektor választásra kerül a sor, hogy vajon a puha vagy kemény protektor véd jobban.
Összeszedtünk pár gondolatot, ami segíthet a döntésben Neked.
Kezdődik az iskola, de a motoros szezon még nem ért véget. Muszáj elővenni az autót, hogy szenvedj a dugóban, amikor el kell vinni a gyereket vagy elintézheted vidáman és gyorsan motorral, ahogy egész nyáron közlekedtél?
A „nyitott vs zárt bukósisak” vita olyan örök, mint a nyomorúság. A zárt sisakosok a nagyobb biztonságról papolnak, míg a nyitott fanok ezt pont leszarják.
Nem szeretsz motoros csizmában bejárni a munkahelyedre? Amikor végigmész a folyosón, a csizma nyiszogó hangjára mindenki felkapja a fejét és jönnek a viccesnek szánt megjegyzések az irodából, hogy „Na, itt a Talmácsi!” meg ilyenek?
„Kéz nélkül még a fenekedet se tudod kitörölni” - mondta találóan legviccesebb nagybátyám. Tömören és velősen sikerült összefoglalnia a lényeget, mi kifejtjük bővebben...
A robogós dzseki nem egyenlő a divatból kiment régi pufi dzsekivel, amit már nem sajnálsz. Érdekes, hogy Budapesten sok robogóst látok ilyenben közlekedni, pedig mindenki tudja, hogy még akkor is biztonságos felszerelésben kell robogóra ülni, ha csak a sarki közértbe ugrasz el.
Miért akarnak az autósok folyton kilapítani? Milyen módszerekkel védekezhetünk ellenük? Mutatunk egy konkrét példa arra, hogyan kerüld el az elkerülhetetlent!
Ha épp nincs vevő szegedi üzletünkben, Krisztián kollégánk motorra pattan és motoros felszereléseket tesztel neked. Alaposan kivesézi, mit tud, de azt is, hogy mit nem tud a cucc.
Kétféle motoros létezik. Az egyiknek Pinlock-os bukósisak-plexije van és gondtalanul motorozik. A másik folyton szív a párásodással és lépten-nyomon azt hallja másoktól, hogy a „Mekkora találmány már ez a Pinlock!”
Amikor bizony le kell ragasztani a rendszámot - Nem kedvez a száguldó motorosoknak az újonnan bevezetett VÉDA-rendszer, aminek bizony hátulról is van szeme, akár fixen beépített, akár mobil trafipaxokról van szó.
A szerelők értenek a motoromhoz, én nem. Leszervizelik, megjavítják, kicserélik, amit ki kell, én meg fizetek, mint a katonatiszt. De honnan tudhatom, hogy behúztak-e vagy sem?
Kifizette a Pattoni fivéreket, akik feltuningolták Mondialját, így üres zsebbel indult el Genovába. Ha minden a terv szerint megy, dobogón végez a versenyen, és a pénzdíjból újra egyenesbe jön.
Csapatban motorozni hatalmas élmény. Gyors, erős gépeken gurultok egymás után, mindegyiken egy haverod ül. Irány a messzeség! Amerre haladtok, az emberek megbámulnak, a gyerekek integetnek. Sajnos az egész feelinget egyetlen idióta elronthatja.