Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Az AGV logó kezdetektől napjainkig

Az AGV gyár kezdetben üléshuzatokat készített robogókhoz. Akkoriban a márkajelzés még nem volt több, mint egy apró címke, ami a gyártóra utalt. A tulajdonosnak, Gino Amisanónak azonban ösztönös érzéke volt a marketinghez, és amikor belevágott a bukósisakiparba, első modelljére – akkori szemmel – látványos és azonnal felismerhető logót tervezett.



Az első AGV logón négy fontos elem szerepelt:

1. az olimpiai ötkarika, ami kifejezi a márka sportos jellegét
2. pont minden egyes betű után, ami mutatja, hogy az AGV egy mozaikszót. A tulajdonos neve és a város, ahol a cég működik (Amisano Gino Valenza)
3. az olasz zászló zöld és piros színei, a fehéret maga a felirat adja
4. „Made in Italy” felirat. Az olaszok mindig is büszkék voltak saját termékeikre



1956-ban módosult először a logó. Az újonnan piacra dobott üvegszálas sisaknál a fekete vonalakat fehérre cserélték, hogy jobban illeszkedjen a fehér alapszínű héjszerkezethez. A logó ezáltal még egy kicsit „olaszosabb” lett.



Tíz évre rá a média és a szurkolók nagy érdeklődéssel figyelték Agostini és Hailwood csatáját a motoros világbajnokságon. Bátor lépés volt szponzorként beállni az egyik versenyző mögé, pláne úgy, hogy ez akkoriban még egyáltalán nem volt mindennapos dolog. Az AGV az ifjú Giacomo Agostinit választotta, és milyen jól tette! Az elkövetkezendő években ő uralta a gyorsasági világbajnokságot. Agostini egy igazi bajnok volt, ráadásul olasz, tökéletes nagykövet egy hazai márka számára.



A legendás Agostini sisak

Giacomo kezdetben ragaszkodott megszokott „pudingos tál” formájú sisakjához. Ennek nagyon egyszerű a magyarázata. Abban a bukóban jobban látott oldalra és hallotta, mi folyik mögötte. Mivel általában ő ment elől, így hatékonyabban tudta kontrollálni az ellenfeleit. Ezen a sisakon még nem AGV logó volt, hanem a bajnok versenymotorjának márkája: MV Agusta. Azonban a háromszínű nemzeti fényezés ebben az időben vált ikonikussá. Innen már csak egy lépés volt a ma ismert AGV logó létrejötte.



Megérkezett az AGV első állvédős védősisakja

1969 szintén hatalmas fordulópont a cég életében. Ekkor jelent meg ugyanis az első állvédős bukósisak, az X-3000. Agostini eleinte idegenkedett a zárt sisaktól, de hamar belátta, hogy annyival nagyobb biztonságot nyújt, ami bőven ellensúlyoz minden mást. Amisano érezte, hogy ez kiváló alkalom a logó megújítására, de nem igazán volt ötlete, hogyan nézzen ki. Aztán meglátta Ago sisakját hátulról, és abban a pillanatban megszállta az ihlet. Gondoltad volna, hogy az AGV logo a valaha élt legeredményesebb motorversenyző fejvédőjét formázza? A dolog iróniája, hogy a versenyzőtársak is legtöbbször hátulról bámulták a bajnok sisakját.