Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Sixgear tartós teszt - első benyomások

Elégedettek a ruháikkal a tartós tesztelők vagy úgy érzik, hogy mellényúltak? Olvasd el az első néhány ezer kilométeren szerzett tapasztalataikat!


Csilla: elegáns blúzra, ruhára veszem fel a motoros kabátot, nadrágot


„Már jó néhány éve használok textil és bőr motoros ruházatot egyaránt, ismerve mindkettő előnyeit, hátrányait, éppen ezért kicsit nehéz volt a döntés, hogy melyik típusú ruházatból válasszak tesztelésre. Mivel objektív alapon mindkettő mellett szólnak érvek, az érzelmeimre hallgatva (szeretem a dögös motoros bőrcuccokat) a bőrt választottam. Bár a tesztelésre ténylegesen átvett kabát inkább a kettő ötvözetének tekinthető.”

A kabát elején lévő hálós részre voltam igazán kíváncsi, hogy a hűvösebb tavaszi időben mennyire lesz szélálló. Azt azért tudni kell, hogy rendkívül (!) fázós vagyok, ami nem szerencsés kora reggeli autópályán történő motorozás során. A membrán anyagát elnézve elég szkeptikus voltam, a vékony, fényt áteresztő anyag láttán nem az volt az első gondolatom, hogy ez majd biztos, hogy megvéd a széltől. De mivel a puding próbája az evés, gondoltam megnézzük, mit tud. Mivel nekem nem meglepő módon a karom is fázós, a thermo bélést kiszedtem és inkább pulcsira szavaztam. A póló fölé vékony gyapjú aláöltözet + közepesen meleg sí aláöltözet került. Még egy pulcsit már csak azért nem vettem fel, mert nem fért volna a kabát alá. :-) Kicsit aggódtam is, hogy kevés lesz.”

Az időjárási körülmények nem feltétlenül voltak ideálisak. Elég hűvös volt a reggel (9°C) és erős, hideg szél fújt. De láss csodát. Legnagyobb megdöbbenésemre autópályán jó tempóban motorozva (jogászként számadatokba inkább nem bocsátkoznék) egyáltalán nem éreztem a menetszelet. Szóval a membrán a hideg és a szél ellen tökéletesre vizsgázott.”

Gyakran előfordul, hogy napközben Budapesten belül hivatalos ügyben járok, ahová természetesen szintén motorral megyek. Ilyenkor az elegáns blúzra, ruhára veszem fel a motoros kabátot, nadrágot. Ezen a héten sem volt ez másképp. Kíváncsi voltam, hogy egy vékony ruhára felvéve is elegendő lesz-e a kabát. A kora délutáni Budapesten történő motorozás során 15°C körül, városi tempóban egyáltalán nem fáztam. Ami pedig nőként szintén fontos szempont, a motoros dzseki még a csinos ruhához is szerintem teljesen jól illett.”


A kabát szabásának és a megfelelő helyekre elhelyezett rugalmas anyagoknak köszönhetően már az első használattól kényelmesnek bizonyult. Ami pedig a biztonságot illeti, kifejezetten tetszett a fényvisszaverő feliratok elhelyezkedése.  A kabát hátán lévő nagy fényvisszaverő felirat mellett, amely már megszokottnak tekinthető, számomra újdonság volt a bal elején lévő kisebb, és különösen az alkarokon elhelyezett felirat. Ez utóbbiak oldalirányból biztosítják a jó láthatóságot, amely szerintem kitűnő ötlet.”

Csak a kabát zsebei voltak azok, amelyekkel nem voltam teljesen elégedett. A belső zseb is lehetne mélyebb, de főleg a két első zseb az, amely kicsinek, illetve épphogy elégnek bizonyult. Mivel nekem nagy doboz van a motoron, zsebben csak a belépőkártyákat, telefonokat és forgalmit tartok. A mostani okostelefon méretek mellett azonban örültem, ha egy telefont éppen be tudtam szuszakolni a zsebbe.”

Összességében az első benyomásaim nagyon pozitívak, kíváncsian várom, hogy fog a kabát (főleg annak hálós eleje) a nagyobb melegben is bizonyítani.”


Henrik: „Fülig érő szájjal vonultam ki új nadrágommal, kabátommal a Shox épületéből”

„Kíváncsiság. Ez sok kérdésre lehet válasz, kontextustól függetlenül. Lehet válasz arra, hogy hogyan jöttek rá, hogy a fekete lyukak lassan „elpárolognak”, de lehet magyarázat arra a kérdésre is, hogy ugyan miért egy hálós részekkel telerakott kabátot választ az ember 11 fokban, szeles időben. Hát mert kíváncsi voltam, természetesen. Nagyjából mi lehet a minimum hőmérsékleti tartomány, ahol még használható az új kabátom? Első kételyek akkor ébredtek, amikor vettem föl, és pillanatra megláttam a kabát szellőző szövetén gyengén átszűrődő fényt. Természetesen a kötött pulóverem sem volt szélzáró, és alatta egy ing volt. Várakozásaim ellenére nem volt túl vészes, elterelt annyi szelet, hogy ne legyen kellemetlenül hideg, még 70-es tempónál sem. Ugyan csak 12 km volt a hazaút, de nem fagytam át, összességében üdítő volt. Persze így azért nem mennék szívesen 20-30 km-nél többet egyben, de erre a félórás útra teljesen megfelelt.”

Pont ezért is esett a választásom ilyen kabátra: melegben ne olvadjon egybe a testemmel, ingázás, nyári túrák során ne úgy szálljak le a motorról, hogy ketten segítenek rólam lecuppantani a kabátujjakat. Egyelőre csak tippelni tudok, amíg nincs 30 fok, de szerintem ennél nem fog kelleni a külső segítség. :) Kézhezvétel után egyből feltűnt a mellkasi részen lévő hatalmas, sűrűn perforált anyag, ami a háton is, szinte az egész gerincprotektori résznél folytatódik. A kabát egyéb részei, ujjai softshellből készültek, ami korábbi tapasztalataim alapján viszonylag szélzáró és egy kevés csapadékot is elbír, impregnáltságtól függően. 
Amit kicsit sajnáltam, hogy nincs elöl szinte semmi fényvisszaverő felület, pedig biztonsági szempontból ez sem mellőzhető. Csupán a karok végén van egy-egy csík, illetve a háton, nyakon.”



Felpróbálás után éreztem, hogy az eddigi kabátomnál kényelmesebb, jobb szabású a számomra. Itt talán érdemes megjegyezni, hogy viszonylag magas, vékony vagyok. 197 centimhez 84 kiló társul, így hát ruhát találni rám nem mindig könnyű. Konfekcióméret nagyjából kilőve, vagy legalábbis kompromisszumot kell kötnöm a ruhadarabbal (vagy bő derékban és mellkasban, és szó-szó tűrhető a karnál, vagy rövid a karnál, de cserébe illeszkedik a többi résznél). Ennek ellenére viszonylag jól felvette a testem alakját a 2XL-es kabát. Gondolom főleg azért, mert a softshell is, háló is tud nyúlni keveset, így szűkebbre szabható kicsit, mint mondjuk egy cordura kabát. Derék meg ráadásul állítható bőségű, köszönhetően a patentos csatnak. Fülig érő szájjal vonultam ki új nadrágommal, kabátommal a Shox épületéből.”



Később kicsit alaposabban szemügyre vettem, és feltűnt, hogy ugyan (természetesen) nem esőálló a kabát, viszont az elöl lévő zsebek valószínűsíthetően vízálló ponyvából készültek, hogy legalább a zsebre dugott értékek ne ázzanak ronggyá, ha már nem néztünk időjárást és elkapott egy nyári zápor. Tetszik, figyelmes kis apróság. 
Apropó zsebek. Két oldalsó zseben kívül van egy nagy zseb hátul, deréknál, a jól megszokott helyen (szintén hálós anyagból). Számomra fontos a méretük, mivel a mobilom előre szoktam elsősorban tenni. Szűkös, pedig az én telefonom átlagos méretűnek mondható, nem tudom, mit kezd valaki mondjuk egy 6 colos készülékkel. Kulcsoknak elég hely akad, forgalmi megy hátra, pénztárca szintúgy. Nem egy tároló rekeszekkel teletűzdelt túrakabát, de hát nem is az volt a cél. Célnak meg szerintem kiváló lesz. De ez majd a hónapok során kiderül.”


Zoli: „sokan észrevesznek, jóval többen, mint a korábbi, fekete ruhámban”

Bár azt beszéltük meg, hogy elég, ha nyáron magamra húzom e szellős gúnyát, nem álltam meg, hogy ki ne próbáljam. Kipróbálni? Azóta is ezt használom, a régi cuccom a gardróbban pihen. Március utolsó napjaitól megkezdtem a szokásos motorral munkába járást. Reggel 4-8°C, párás idő. Napközben, estefelé már csiklandozó 10-12 fok. Reggeli elhatározás: lesz, ami lesz, „patrolozok”.
Ami meglepett - mert nem vagyok hiú - a tükörben egy jó kiállású motoros nézett vissza rám, ami a ruha érdeme, elsősorban a tetszetős designé! Szép arányok, vagány szabások, mondhatni trendi összeállítás köszönt vissza rám. A varrások, eldolgozások, cipzárak mind a kategória átlagát, ha nem a tetejét képviselik. Kellemes a kézfejen lévő cipzár és a takaró anyag kombinációja, és a nyaki „mandzsetta” hiánya. (szakállasok és borostások szeretni fogják)
A nadrág csizmát takaró része hosszú csizmára is kellemes, kényelmes volt ráhúzni, könnyű rácipzárazni. Tetszett a cipzárt védő textil visszahajtás is.
Bár sokan esküdnek a minél több zsebre, én nem szeretem. Eséskor sem a legjobb, ha a hátunkon pörögve épp a benne lévő kulcscsomón és szemüvegtokon csúszunk. A belső telefonzseb tökéletes és ötletes, nagyobb telefon is bőven elfér benne, a cipzárja is jó helyen van. A két oldalsó zseb meg elég apróbb dolgok raktározására.”



Belső bélést mindkét felében benne hagytam, gondolva a jobb szélvédelemre, és az eső ellen is véd elvileg. A reggeli 4 fok nem fogott ki rajta. 15 kilométer után lepődtem meg a legjobban - az M0-n haladva -, hogy nem fázok! Pedig teszt céljából csak egy pólót és egy vékony pulóvert vettem alá.
Tapasztalatom szerint normális sebességig nincs sok különbség a valódi mindenes túraruhához képest. 45 km után viszont már tudtam, hogy a nadrág bélése repülni fog. Elkezdtem izzadni benne. A délutáni haza utat már belső nélkül tettem meg, és azóta is így használom. Tökéletes párosítás. Alul szellős, főként az alsó szellőzőkön keresztül. A sípcsont /boka részen kellemesen szellőzik.
Az utóbbi majd két hetet ebben a felállásban tettem meg, majd 700 km-en keresztül. Reggel teljesen vállalható, a délutáni melegben pulóver nélkül, de a felsőben béléssel teljesen komfortos, jól szellőzik. A motoron ülve azt az érzést adja, mintha rám öntötték volna. Nem feszül, jól lehet benne mozogni, felállások után sem kell igazgatni (ez a térd feletti rugalmas résznek nagymértékben köszönhető!), egyszóval ideális viselet.”

A közlekedő autósok részéről mindenképp megkapom azt a figyelmet, amit a színe alapján elvártam. Mintha hangosabb motorral járnék, sokan észrevesznek, jóval többen, mint a korábbi, fekete ruhámban. Ez örömteli változás részemre.
És itt elérkeztünk a ruha választásának legfőbb szempontjához. Aki sokat motorozik, szeretne FELTŰNŐ lenni. Ki hangos kipufogóval, ki láthatósággal harcol az életéért!
A Patrol ruha nagyon jól látszik, a kar és a lábszárak elülső részén lévő világító sárga betétek a láthatóságunkért tökéletesen megfelelnek.
Nem utolsó sorban a motoron ülve én is látom a betéteket, mintegy nyugtázva a választás helyességét! Szeretném kipróbálni a vízállóságát is, ha módom lesz rá.”


Ki ezek az arcok?
Ha még nem ismered Csillát, Zolit és Henriket, az alábbi linkre kattintva elolvashatod, kik ők:

KIK TESZTELIK EGÉSZ ÉVBEN A MOTOROS RUHÁINKAT? >>>