Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Még biztonságosabb lett a legnépszerűbb AGV sisak, a K3!


Több mint egymillió darabos eladásával az AGV K3 a márka legsikeresebb bukósisakja. Ebben az is benne van, hogy elérhető árával ez a bukó nagyon széles vásárlói réteget szólít meg, de az is, hogy kidolgozásával, sokoldalúságával, kényelmével és – nem utolsó sorban – első osztályú dizájnjával akár magasabb kategóriában is megállná a helyét.



Ha még nem ismernéd: az AGV K3 egy fix állvédőjű, tehát teljesen zárt, műanyag héjú sport-túra bukósisak, beépített napszemüveggel és kihangosító előkészítéssel. Célközönsége a városi motorosoktól/robogósoktól a túramotorosokon át egészen sportos naked bike vagy sportmotor tulajdonosokig terjed. Fő ütőkártyái: a kényelem, a hatalmas plexinek köszönhető remek kilátás és természetesen az AGV magasabb kategóriás sisakjait idéző dizájn. Az évek során az olaszok rengeteg replika fényezésű K3-ast is piacra dobtak, így szinte bárki számára lehetővé tették, hogy kifejezzék rajongásukat Rossi és más GP versenyzők iránt.



Az új K3 létrejöttét a 2024-es évtől kötelezővé vált ECE 22.06-os biztonsági szabvány tette szükségessé. Apróbb módosításokra volt szükség a szigorúbb törésteszteknek való megfeleléshez. Ez kiváló alkalomnak bizonyult arra is, hogy az évek során megszokott forma kissé megújuljon, illetve egy-két olyan módosítást végezzenek rajta, amitől még jobb, még praktikusabb, még inkább felhasználóbarát sisak váljon belőle.



Egy bukósisaknál az első és legfontosabb szempont a biztonság. A 2024-től esedékes ECE 22.06-os szabvány a mostaninál nagyobb ütéselnyelő képességet ír elő, valamint a tesztelések szigorítását a tervezés és a gyártás teljes időtartama alatt. A K3-nál ezt az ütéselnyelő réteg optimalizálásával érték el. A korábbi kettő helyett három különböző héjméretet készítenek, és négy különböző vastagságú EPS ütéselnyelő réteg kombinálásával érik el, hogy minden méretben ugyanolyan biztonságos sisak legyen a végeredmény. Az EPS homogenitása is változó a sisakon belül, így a héj formája és mérete kontrollálható marad. Magyarul nem lesz benne akkora a fejed, mint egy hidroglóbusz. Kifejezetten utcai sisakról lévén szó, A K3 mikrometrikus csattal van ellátva. Ebből is egy újabb, fém szerkezetű került bele, ami 2000 N vonóerőt képes deformáció nélkül elviselni. Szintén a biztonság szempontjai közé lehet sorolni az extra széles, 190°-os látómezőt, ami oldalirányban a legkisebb mértékben sem korlátozza a kilátást, a többi közlekedő és a vészhelyzetek észlelését.



Az AGV K3 mindig is híres volt arról, hogy teljesen különböző motorozási stílusokhoz, teljesen más felépítésű motorokon egyaránt jól teljesített. Ez az újnál sincs másképp, a tervezők tartózkodtak az extrém formáktól és látványos kidudorodásoktól, így megmaradt a letisztult, elegáns forma. A szélcsatornában kikísérletezett sisakhéj minden pozícióban áramvonalas marad függetlenül a vezető test- és fejtartásától. Városi robogón, túra vagy sportos motoron egyaránt csendes és hatékonyan hasítja a menetszelet. A beépített napszemüveg kapcsolója átkerült a plexi oldaláról a sisak alsó élére, így még könnyebb elérni. Extra széles Pinlock páramenesítő betét jár hozzá, ami a látómező lehető legnagyobb részét lefedi. Párás időben nem alakul ki csőlátás. A szellőzés tökéletesítésén sokat dolgoztak a mérnökök. Az új áll- és felső szellőzők, valamint a hátsó légelvezetők 20%-kal hatékonyabb szellőzést tesznek lehetővé az elődmodellhez képest.



Belül sem hagyták érintetlenül az új K3-ast. A nyaknál vízálló, egész felületén izzadságelvezető bélést új ötlettel tették univerzálissá. Sokaknál előfordul, hogy egy előre kiszemelt bukósisakot amiatt kell elengedniük a vásárlásnál, mert egyszerűen nem passzol a fejükre. Például amelyik jó a fejtetőn és a homloknál, lötyög vagy túl szoros az arcnál. Vagy fordítva: tökéletesen fogja az arcot, de máshol nem illeszkedik megfelelően. A K3 minden egyes méretének arcpárnája kompatibilis az összes többi méretű sisakéval, így – szükség esetén – ötféle vastagságú arcpárna közül lehet kiválasztani a motoros arcformájához tökéletesen igazodót, garantálva a biztonságosat. A sisak aerodinamikája új lett kitalálva, mint a sokkal drágább, felnyitható állú AGV Tourmodularé, vagyis 130 km/h-nál a felhajtóerő és a sisak súlya kiegyenlítődik, ezért autópályán a K3 tökéletesen súlytalanná válik.



Ami a fényezést illeti. A klasszikus, egyszínű bukók kedvelőinek innovatív színekkel, a fiataloknak vicces, kabalás dizájnnal kedveskednek, de fellelhetők lesznek agresszív, feltűnő, színes minták is. Jó szokás szerint a K3-asok között lesz a legtöbb MotoGP replika sisak.