Amikor autót veszel, nem úgy kezded az új kapcsolatot, hogy elmész szélvédőt cseréltetni. Akkor a motornál miért esel neki mégis egyből? Mert az autónak teljesen mindegy mekkora ember ül benne, a légellenállása ugyanaz marad. Nem lesz se zajosabb, se szelesebb attól, hogy kisebb vagy nagyobb sofőr vezeti.
Nem úgy a motorkerékpár! Egy gyári plexi általában egész jó szokott lenni egy átlagos méretű (japán) figurának, de ha magasabb vagy, kilógsz mögüle. Ha kilógsz a szélvédett zónából, süvít a füledbe a szélzaj és rángatja a fejedet a turbulencia. Na, ilyenkor kell cserélni!
Egyáltalán nincs szélvédő a motorodon?
Klasszikus naked bike-os probléma. A kereklámpás motorokra gyárilag nem szoktak plexit tenni. Jól néznek ki pőrén, de túrázzál már több száz kilométert szélvédelem nélkül! Te leszel az első, aki elfárad, zúg a füle és folyton tiszta bogár a ruhája és sisakja. Az univerzális plexiket néhány csavarral felpattinthatod a motorodra. Ha megunod, vagy rövid távokon nem tartod fontosnak használni, pikk-pakk leszerelheted.
Szélvédős a motorod, de valahogy nem az igazi…
A gyári plexiknél nem veszik, nem is vehetik figyelembe, ki fogja használni a motort és hol. 150 cm magas lesz vagy 2 méter? Utcán motorozik vagy versenypályán? Honnan tudnák? Jobb híján az alacsony légellenállás és a divatos kinézet a preferencia a megrajzolásuknál. Aztán ráülsz a motorra és 130-nál leviszi a fejedet a szél. Vagy rángatja a sisakodat. Vagy pont úgy kapja el az addig tökéletes sisakodat, hogy az fütyülni fog. Nem mondom, olyan is van, hogy valakinek tökéletesen megfelelő a gyári szélvédelem, de ez a ritkább eset.
Sima, kunkorított vagy dupla bubis?
1. A sima, magasított plexi jobb szélvédelmet nyújt anélkül, hogy jelentősen változtatna a motor eredeti megjelenésén és áramvonalasságán.
2. Főleg túramotorosok tudják értékelni annak a plexinek a hatását, amelyiknek a teteje egy kicsit felfelé kanyarodik. Megdobja a levegőt, így anélkül alakul ki mögötte nagy, szélcsendes terület, hogy a plexi éle folyamatosan belelógna a látómeződbe.
3. A „dupla bubis” plexi szupersport motorokhoz készül. Ennek közepén egy dudor található, e mögé nagyobb darab motoros is képes bebújni. Így autópályán, nagy sebességű utazásnál sem fáraszt el a zaj és nem rángatja a fejedet a szél.
Alacsony a plexid? Told meg egy kiegészítővel!
Tegyük fel, hogy már nem sok kell hozzá, hogy tökéletes legyen a szélvédelmed és a gyári plexit is megkedvelted, tehát nem válnál meg tőle. Íme, a megoldás: csavard fel ezt a kiegészítő plexit a már meglévő tetejére és minden gondod megoldódik! Nem kell hozzá megfúrni vagy szétberhelni semmit, ha pedig éppen nincsen rá szükséged, nyom nélkül eltávolítható.
A GIVI S180 szögben állítható, van belőle sima és sötétített
Különleges plexik
1. Főleg robogókhoz kapni ilyet. A plexi nem csak a teljes felsőtestet és a fejet védi, hanem a kezeket is. Így a vezető sokkal jobban védve van az esőtől és a felverődő kosztól. Robogósok amúgy is szeretnek utcai (vagy inkább utcainak látszó) ruhákban közlekedni, ami így kevésbé koszolódik.
2. A modern naked bike-okról egyszerűen lefelejtették a szélvédelmet. Sokszor nincs is mód gyári kiegészítőt vásárolni hozzájuk vagy csak rohadt drágán. Típusspecifikus kiegészítő plexit a legtöbb ilyen motorhoz kapsz.
3. Állítható magasságú túraplexi. Igazán profi túrázóknak igazán profi szélvédő jár. Városban lejjebb engeded, hogy több levegő érjen, túrán felhúzod, hogy kellemesebb legyen az utazás. A két rész között ráadásul marad egy kis rés, így nem keletkezik kellemetlen szívóhatás, ami a nagy, egybefüggő plexikre jellemző.
Egy megdöbbentő újdonság
A GIVI olyan szélvédőt talált fel, aminél a szemből jövő autók fényének hatására a plexi szélei fluoreszkáló kék színnel világítanak. Így segíti a láthatóságot, növelve a biztonságot.
Összegzésképpen: Miért jó a túraplexi?
- Véd a menetszéltől, kevésbé fáradsz el
- Óvja a hallásodat a menetzaj káros hatásaitól
- Tisztább marad a ruhád és a sisakod
- Kisebb lesz a légellenállás, kevesebb a fogyasztás
- Komolyabb, túrásabb külsőt kölcsönöz a motornak
- Növeli motorod használati értékét
Létezik olyan motor, amin tökéletes a gyári szélvédelem?