Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Motorkiállítás Pozsony 2019

A budapesti motorkiállítás az elmúlt évtizedben évről évre veszített színvonalából. Az importőrök közül egyre többen maradtak távol, ennek ellenére a szervezők nem törték magukat, hogy ezt a folyamatot megállítsák vagy megfordítsák. Tavaly értük el a kritikus szintet, amikor a legkitartóbb kiállítók is azt mondták, így már nem éri meg megjelenni a nagyközönség előtt. A kiállítást a szervezők lefújták és azóta sincs helyette semmi…



Pozsonyba kellett mennünk, ha motorokat akartunk látni!

Csak nem fogunk motorkiállítás nélkül maradni azért, mert itthon képtelenek összehozni egyet! Március közepén összeszedtem néhány barátomat, és mivel hideg, szeles, esős, télvégi idő volt, beültünk egy kocsiba és úgy ugrottunk el Pozsonyban. A szlovák főváros volt a legközelebbi hely, ahol egyben megnézhettük az aktuális motorkínálatot és az újdonságokat.





Március 15-e nálunk nemzeti ünnep, szlovák szomszédainknál viszont sima munkanap. Ideális körülmények: nem kellett szabit kivenni és nem is volt tömeg. Alig 200 km-t autóztunk, mielőtt beálltunk a kiállításra várakozó kocsisorba. Fél óra alatt bejutottunk. A parkoló 6 Euró volt, a belépő fejenként 8, amit a sorompónál, az autóból fizettünk, majd beparkoltunk közvetlen a kiállítás épülete mellé. Sokkal kényelmesebb és egyszerűbb így, mint a Hungexpón volt.



A kiállítás helyszíne, az Incheba Expo Arena nem egy hatalmas csarnok, hanem egy többszintes konferencia épület. Kint a szabadban egész nap motoros bemutatók mentek, a földszinten büfék és hajókiállítás kapott helyet, az első emelet volt a kétkerekűeké.





Te jó ég! Milyen régen láttam ennyi új motort egyszerre egy helyen! Az összes gyártó ott volt, legalábbis a nagyobbak közül egy sem hiányzott. Érdekes, de – talán a hely sajátosságainak köszönhetően – egyik márka sem dominált, mindegyik hasonló méretben és minőségben volt jelen. Ott voltak: Honda, Suzuki, Yamaha, Kawasaki, BMW, Ducati, Aprilia, Vespa, MV Agusta, Harley, Indian, KTM, Husqvarna, Keeway, Benelli és még sokan mások…



Lépten-nyomon visszaköszönt a legendás csehszlovák motormárka: a Jawa. Egy-egy szép állapotban megmaradt vagy igényesen felújított versenymotor, öreg Babetta több helyen is felbukkant a standokon, de vadonatúj Jawa motorokat is láttunk. A 660-as Minarelli és 350-es kínai ős-Honda koppintás blokkokkal szerelt gépekkel a retro hullámait szeretnék meglovagolni.





A kiállítás kb. 1/3-a a kiegészítő-forgalmazóknak volt fenntartva. Ők is nagyjából egyforma méretű standokon árultak, igazán nem lehetett megmondani, melyik nagy cég és melyik kicsi. A pakisztáni bizniszmenek külön sort kaptak, náluk még alkudozni is lehetett a noname ruhadarabokra.



Meglepetés volt, hogy a kiállítók és árusok fele magyar anyanyelvű volt vagy simán megértette magát magyarul. Szükség is volt rá, hiszen a látogatók nagy része Magyarországról jött, legalábbis a pénteki napon. Kényelmesen lehetett nézelődni, vásárolni, szombaton és vasárnap biztosan nagyobb tumultus várt volna.



Borzasztóan tetszett a pozsonyi motorkiállítás, végre volt egy kis pezsgés, motoros hangulat. Objektívan nézve mégis elfogultság lenne azt állítani, hogy nagy durranás volt. Inkább úgy jellemezném, hogy hangulatos és korrekt rendezvény, ahol ott volt mindenki, aki számít. Így lehet igazán elindítani a motoros szezont. Ha jövőre sem rendeznek nálunk kiállítást, nem leszek elkeseredve, újra el fogok menni Pozsonyba.



Te ott voltál a pozsonyi motorkiállításon? Mi tetszett benne?