Bizonytalan vagy és szükséged lenne egy kis segítségre?
Íme pár érdekesség, amit nem árt, ha tudsz a motoros felszerelésekről.
Két különböző változata van. A plexi nélküli, ez egy klasszikusabb, a plexis, amihez nem kell szemüveget felvennünk. Mi ezeket nagyrészt városi motorozáshoz szoktuk ajánlani.
Jó tulajdonságai:Ez a legáltalánosabb típus.ezzel találkozhatunk a legtöbbet, versenypályán pedig csak zárt sisak jöhet szóba.
Jó tulajdonságai:A túrázók és a futárok kedvenc típusa. A nyitható állrész miatt, nem kell levenni a benzinkúton, és könnyebb beszélni a társunkkal, ha nincs kommunikációnk.
Jó tulajdonságai:Ez a típusú sisakot azoknak ajánljuk, akik közúton és terepen is otthonosan érzik magukat.
Jó tulajdonságai:Ezt a típust a sárban dagonyázni vágyóknak ajánljuk. Kialakítása speciálisan terepre van fejlesztve.
Jó tulajdonságai:Ha kiválasztottuk a nekünk megfelelő típust, akkor már csak a fejformánknak és fejméretünknek megfelelő sisakot kell megkeresnünk.
A fejméretünk méretének kiderítésére kérjük meg a legmegbízhatóbb társunkat, hogy egy mérőszalag segítségével mérje meg a fejünk kerületét.
A fejformánkat úgy tudjuk a legkönnyebben megállapítani, ha készíttetünk egy képet, felső nézetből a fejünk tetejéről. Ennél is megkérhetjük a társunkat vagy vegyünk egy drónt.
Ha már tudjuk a fejünk méretét és formáját csak mondjátok el az értékesítőinknek és ők már tudni fogják, melyik típus lesz a legmegfelelőbb számotokra.
Itt még nem végeztünk, vegyétek fel a sisakot, ha lötyög vagy a homlokotoknál befér az egész újatok ez túl nagy kérjetek egy kisebbet ha minden hol illeszkedik, maradjatok benne egy kicsit, adjunk egy kis időt, hogy a sisak belseje alkalmazkodjon a fejünkhöz. Ha egy idő után nem érzünk pontszerű nyomást és nem nyom kellemetlenül sehol.
A sisak héja lehet műanyag (pl. ABS vagy termoplasztik) vagy több, erősebb anyag ötvözete, valamilyen kompozit (üvegszál, karbon, kevlár). A lényeg, hogy megfeleljen az ECE 22.05 szabványnak. Erre a műanyag vastagabb, a kompozit vékonyabb rétegben képes, ennek megfelelően a belőle készült sisak akár 300-400 g-mal is könnyebb lehet. A másik különbség az élettartamban van. Az UV fény gyorsabban „megeszi” a műanyagot, mint a különböző „szálas” anyagokat, a gyártók javaslata alapján előbbit 3, utóbbit 5 évente ajánlott lecserélni.
A bukósisak egyszer használatos. Ha elesel benne, és odavered a fejed, le kell cserélni, hiába nem látszik rajta komolyabb sérülés. Ilyenkor a belső, ütéselnyelő réteg szenvedi a legnagyobb károsodást, mégegyszer nem képes ugyanúgy megvédeni a fejed. Ha csak kiesik a kezedből a sisak, nem kell rögtön lecserélni. Mivel nincs benne a fejed, nem nyomódik össze az ütéselnyelő réteg.
Állandó vita tárgya, hogy mi számít hangosnak.Az tény, hogy vannak csendesebb és zajosabb sisakok, de minden embernek más a fejformája, a magassága, a motorja, a szélvédője, a hallása, stb., és ezek nagyban befolyásolják a hangélményt. Éppen ezért mi mindenkinek megteremtjük a lehetőséget arra, hogy saját maga döntse el: az adott sisak megfelel-e neki. Vidd el egy körre a kiválasztott sisakot, és csak akkor vedd meg, ha valóban olyan, mint amit szeretnél. A részletekről érdeklődj üzleteinkben!
Ebben a kis leírásban elárulom, nektek milyen típusú kabátok léteznek és hogyan válasszatok az elképzeléseiteknek és méreteiteknek valót.
Egy motoros kabátnál az árkategória nem feltétlenül jelenti azt, hogyan véd a ruhád, legfőképp itt is a komfortot és a technológiát kell megfizetni. Az összes általunk forgalmazott ruha rendelkezik ütéselnyelő protektorokkal és kopásálló anyaggal, amik egy esésnél védik a testünket.Természetesen, ha nekünk ez nem elég, kiegészíthetjük,vagy akár jobbakra is cserélhetjük a protektorokat, hogy még jobb legyen védelme és-vagy komfortja.
Ha viszonylag újak vagytok a motorozás világában, akkor már biztos hallhattatok arról, hogy a bőrruhák védenek meg a legjobban. Ma már ezt se mondhatjuk ki egyértelműen. A mai modern anyagok már vetekszenek a bőrruhák kopásállóságával, sőt városi körülmények között még egy belépő kategóriás ruha is ugyanúgy véd, mert kisebb a sebességünk. Ami a bőrruha javára írható, hogy egy esés után a textilruhát már nem ajánlatos motorozáshoz viselni, mert az anyag szálai sérülnek, míg a bőrruhát csak „leporoljuk” és mehetünk tovább.
Utcai kabátok
Ezt a kategóriát azoknak ajánljuk, akik nem akarnak kitűnni a motorosfelszerelésükkel és igazán stílusosan szeretnék átszelni a várost. Ezek a ruhák a kritikus pontokon általában aramiddal vannak erősítve és remek védelmet nyújtanak városi tempóban.
ELŐNYÖK
HÁTRÁNYOK
Nyári hálós kabát
Ez a típus az igazán izzasztó helyzetekre való. Nagy hálós betéteken a menetszél teljesen átjárja a testünk, így biztosítva azt, hogy még a nyári hőségben is élvezhessük a motorozást.Megfelelő biztonság nyújtása mellett olyan, mintha nem is lenne rajtunk semmi.
ELŐNYÖK
HÁTRÁNYOK
4 évszakos kabát
Ha egész évben, vagy nagy túrákra jársz, ez a te kategóriád. Kivehető béléseinek köszönhetően nem ér meglepetésként se a hideg, se a kánikula, mert a béléseknek és a nyitható szellőzőknek köszönhetően alkalmazkodni tudsz az időjáráshoz.
ELŐNYÖK
HÁTRÁNYOK
Átmeneti kabát
Ezt a kategóriát azoknak ajánljuk, akik rájöttek, hogy a nyári kabátjuk már nem elég a hűvös reggeleken, de nem akarják még eltenni a motorjukat.
ELŐNYÖK
HÁTRÁNYOK
Utcai bőrkabátok
Ez a kategória, ami piszkosul jól néz ki motoron és motorról leszállva. Ha szereted magad a kirakatban megnézni ez a te stílusod, ezzel a típussal a legkönnyebb megszerezni az elismerő pillantásokat.
Sport börkabátok
Ha te vagy a pályák ördöge és a kanyarokban leér a térdkoptatód, akkor neked találták ki ezt a kabátot. Kifejezetten sportos motorozáshoz van tervezve, jellemzően szűkebb kialakítása is emiatt van.
ELŐNY
HÁTRÁNY
Most már tudjuk melyik típusban indulunk neki a szezonnak.
De hogyan válasszuk ki a megfelelő méretet?
A felső választásánál törekedjünk, hogy a protektorok mindig a helyükön legyenek, a könyöknél a lehető legkevesebb mozgással, ne legyenek lejjebb vagy feljebb, ne legyen túl bő, mert menetközben úgy fog viselkedni, mint egy vitorla. Érzésre ez olyan, mintha 2 nagydarab fickó rángatna minket, ráadásul az előbb említett protektorok el is csúszhatnak egy esésnél.
Egy motorosruhának kényelmesnek kell lennie, de nem lehet olyan, mint a szeretett nagymamánk kötött pulcsija, ráadásul a motorosruha a motoros üléspozíciójához van kialakítva, karok előrenyújtva, enyhén előrehajolva. Ha az évszaknak megfelelőt választottunk elég, ha csak egy aláöltöző fér alá, nem kell vastag pulóverekben gondolkoznunk. A kivehető béléses kabátokat mindig nézzük meg bélések nélkül is. Akár fél mérettel is bővebb lehet a kabát bélések nélkül.
Ha ezeket az egyszerű pontokat betartod, akkor már van is egy jó kabátod, de ha ezek után is kérdésed merülne fel, keresd értékesítőinket, készséggel fognak segíteni a megfelelő kiválasztásában.
BŐR
Motoros bőrruhák készítéséhez erős marhabőrt szoktak használni. Mivel a szarvasmarha bőre nagyon vastag, ezért több rétegre vágják. A lehasított legfelső réteg, az úgynevezett Top Grain rugalmasság, kopásállóság és szakítószilárdság szempontjából is jobb a többinél, a belőle készült ruhák kényelmesebbek és biztonságosabbak. Motoros ruhák, illetve azok egyes részei készülhetnek még rugalmas kengurubőrből, de a kevésbé fontos részek akár speciális műbőrből is.
TEXTIL
Cordura, Keprotec, Dynax...Mind olyan speciális szövetek, amelyeket extrém sport- és motoros ruhákhoz fejlesztettek ki. Ezek az anyagok nagy szakítószilárdság és kopásállóság mellett egyszerre rugalmasak és légáteresztők is. Bár egy textil motoros ruha soha nem lesz olyan biztonságos, mint egy bőr, kényelmesebb, jobban szellőzik és jobban variálható, így kiválóan alkalmas mindennapos motorozásra és túrázásra.HŐSZÍGETELŐ BÉLÉS
Tudtad, hogy 80 km/h-s sebességnél a külső hőmérsékletet 10 fokkal hidegebbnek érzed? Ezt kánikulában lehet élvezni, viszont hűvös időben annál rosszabb. A hidegre is alkalmas motoros ruhákba kivehető bélést tesznek, ami jó meleg, ugyanakkor vékony, hogy ne akadályozzon a mozgásban. Ilyen hőszigetelő anyagok például a Dexfil és a ThermoLite.
LÉLEGZŐ-VÍZÁLLÓ MEMBRÁN
Egy vékony anyagréteg, ami a vizet kívül tartja, ugyanakkor engedi, hogy az izzadtság belülről el tudjon párologni. A legtöbb textil motoros ruhában már megtalálható, de néhány bőrbe is bevarrják. A legújabb technológia szerint a membránt a ruha külső rétegével összelaminálják, ilyet egyelőre csak néhány csúcs motoros ruhánál találhatsz. Membránból is többféle minőség létezik, a number one a Gore-Tex®, hozzá hasonlóak az Aerotex®, a Raintex®, a Reissa® és az Xpr-Tex®.
FÉNYVISSZAVERŐ BETÉT
Motorosként a legfőbb veszélyforrás, hogy az autósok nem vesznek észre. Ezért tesznek a gyártók minden motoros dzsekire, nadrágra, csizmára fényvisszaverő betéteket. A legelterjedtebb a 3M ScotchliteTM, de létezik egy új technológia, aminél a külső textilre üveggyöngyöket laminálnak ez a Night Eye technológia. Az ebből készült motoros ruha teljes egészében fényvisszaverő.
PROTEKTOR
Valaki a kemény protektorra, valaki a puhára eszküszik. A lényeg, hogy a motoros ruhában legyenek protektorok, hiszen ezek védik meg az ízületeidet a sérüléstől, ha rosszul jönne ki a lépés. Fontos, hogy ne feledkezz meg a gerincprotektorról! Gyárilag a motoros dzsekik hátába csak egy egyszerű, vékony szivacsot tesznek, amit te cserélhetsz ki komolyabb gerincprotektorra.
MI AZ A MEMBRÁN?
A membrán a motoros felszerelésekben (ruhákba, kesztyűkben, csizmákban) egy olyan réteg, ami nem engedi, hogy azok átázzanak, vagy a szél átfújjon rajtuk. Sok fajta van belőle. Van, amelyikről lepereg a víz, van, amelyik magába szívja, de be nem engedi azt. Sőt van olyan is, ami lélegzik, így még egy esős nyári napon se fülledsz bele.
MIT JELENT, HA EGY MEMBRÁN LAMINÁLT?
Azok a membránok, amik lamináltak, nem csak nem engedik, hogy átázzon a felszerelésed, de lepereg róluk a víz, így nem fog elnehezedni sem. Gondolj csak bele! Elkap egy nagy zivatar és bár nem ázol el, de utána egésznap az akár több kilóval nehezebb kabátodban kell motoroznod. Ugye, hogy nem olyan szimpatikus a gondolat?
MITŐL LÉLEGZŐ EGY MEMBRÁN?
Azok a membránok, amik lélegeznek a vizet nem engedik be, de belülről a pára ki tud jutni. Így, ha egy forró nyári napon ázol el, akkor sem kell utána a saját izzadságodban pácolódni, mert a tested által termelt pára könnyedén kijut a membránon.