Nincs motoros túra "bezzeg én" nélkül. Tuti ismerős a helyzet! Elmentek közösen gurulni, aztán már az első megállónál jönnek a sztorik. "Hú, én így megdöntöttem, hú, én úgy meghúztam" ...persze a motort. Ha egy haverodat megkérdezed, hogy hány százalékon motorozik és ő rávágja, hogy 110, akkor tuti nagyot mond.
A csúcs a versenyzők teljesítménye, a 100 százalék, de ezt ők is csak épített pályán motorozzák ki. A Man-szigeti TT-n például még a legmenőbbek is csak 98 százalékig mernek elmenni, de még így is sokan ott hagyják a fogukat.
Utcai motorosoknál a magas kockázatvállalás nem a hosszú élet titka. Drága és fájdalmas tanulási folyamat lenne folyton összetörni a motort és saját magunkat, nem is beszélve az egyéb okozott károkról. Sokkal célravezetőbb a lassú, óvatos tanulgatás, egyre kijjebb tolva a határokat.
Amíg nem tudod biztosan, hogy adott szituációban mit bír el a gumid, milyen erő van a gépedben, vagy milyen a reakcióidőd, addig csak találgatni tudsz, mennyi biztonsági tartalékod maradt.
A szalagkorlát és a szakadék közelsége könnyen elveszi a kedved a száguldozástól
Városban semmiképpen, motorosként az a legveszélyesebb terep. Ha elkottázol valamit, nem csak autós jöhet szembe, hanem egy villanyoszlop is. Ami a versenypályán egy ártatlan kicsúszás, az utcán komoly sérülést is okozhat.
Kanyargós hegyi utakon? Bármilyen jól motorozol, önhibádon kívül is eleshetsz egy kavicsszórás vagy egy szabálytalanul előző autós miatt.
Ahol valóban látványos fejlődést érhetsz el, az egy versenypálya, de nem csak aszfalt, hanem krosszpálya is, mert itt lehet igazán megtanulni, mit csinálj akkor, ha csúszik a motor.
A motocross nem olcsó hobbi, de a gyors és hatékony tanulási lehetőség
Akik kerülik a versenypályákat, arra hivatkoznak, hogy attól félnek, ott el fognak esni. Pedig jobban kéne félniük attól, hogy közúton esnek el! Pályán valójában felhőtlenül, biztonságos körülmények között száguldozhatsz, és lépésről lépésre közelítheted meg a gumi, a motor és a saját határaidat.
A versenypályán nincs szalagkorlát, se szembeforgalom, van viszont füves-kavicsos bukótér, tapadós aszfalt és a közelben a segítség, ha mégis elcsúsznál, és fel kellene állítani a motorodat. Bár sehol se kötelező gyorsan menni, előbb-utóbb úgyis érezni fogod, hogy jobban mész és ennek köszönhetően egyre több tartalékod marad a közúton is.
Ne aggódj, pályázni nem csak Rossi és haverjai járnak! Te is bármikor elmehetsz az egyik ringre gyakorolni. Sőt, gyakran rendeznek motoros nyíltnapokat is, ahol márkatársakkal is találkozhatsz, megoszthatjátok tapasztalataitokat, akár új barátokra is találhatsz.
A pályát teljes szélességében kihasználhatod, és mindig van kitől tanulni
Hungaroring
Pannonia-Ring
Euro-Ring
Kakucsring
RabócsiRing
Kecskeméti gokart pálya