A motorgyártók általában megtett kilométerhez vagy szervizciklushoz kötik a légszűrő cseréjének szükségességét. Valójában minden a felhasználási területtől függ: földúton és városban rengeteg a szálló por, a hegyekben sokkal kevesebb. Motorozási szokásaid szabják meg, nálad milyen hamar tömődik el. Ha gyári ajánlást betartod, azzal rosszul nem járhatsz, de magad és motorszerelőd is ellenőrizhetitek, kell-e cserélni a légszűrőt.
A tiszta levegőszűrőn szinte át lehet látni
A papír légszűrőn lévő apró lyukak egy idő után eltömődnek, és ez felborítja az üzemanyagrendszer keverékképzését. A motor egyre többet fogyaszt, jobban melegszik, teljesítménye csökken. Olajos légszűrőnél mindezt tetézni, hogy az ápolatlan szűrő egy idő után átengedi a port, ami a gyűrűk, a henger, és a szelepek gyors kopásához vezet. A légszűrő cseréje után a motor új erőre kap, fogyasztása csökken.
Koszos és tiszta légszűrő
A papír légszűrőt nem szabad semmiféle vegyszerrel, vízzel tisztítani. Kompresszorral ki lehet fújni belőle a por egy részét, de nagyon óvatosnak kell lenni! Egyrészt megfelelő távolságból kell végrehajtani a műveletet, nehogy a papír apró szálai átszakadjanak, másrészt a szívás irányával éppen ellentétesen kell fújni, különben a porszemcsék még jobban beletapadnak. A szivacsos-olajos off-road vagy direkt sportlégszűrőt viszont speciális szerekkel, megfelelő módon és elég gyakran kell tisztítani és karbantartani.
Az olajos légszűrőt mindenkinek magának kell tisztogatnia
Minimális teljesítmény-növekedés érhető el vele, de csak akkor, ha nyitott kipufogó is van a gépen, és az üzemanyag-ellátó rendszert is utánaállítják. A sportlégszűrő ezek nélkül semmiféle előnnyel nem kecsegtet, ráadásul az ápolása sok vesződséggel jár, így ha nem sajtolod ki az összes lóerőt a motorodból, leginkább csak pénzkidobás.
A koszos sportlégszűrő inkább csak léGYszűrő