Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

AGV 2019-es bukósisak újdonságok

AGV VELOCE S Ranch

A szokásostól kissé eltérő, sokkal visszafogottabb, szinte elegáns fényezésű Valentino Rossi replika sisak. A kilencszeres világbajnokra jellemző kék és sárga színek természetesen itt is jelen vannak, de a nap és hol motívumokat felváltják az Amerikában divatos csillagok. A fényezés neve Ranch, utalva ezzel Vale otthoni, tavulliai dirt track pályájára és az ott működő VR46 Riders motoros akadémiára.

A Veloce S a MotoGP legnépszerűbb bukósisakjának, az AGV Pista GP-nek az utcai használatra optimalizált változata. Karbon-kevlár hájszerkezete könnyű és erős, tele van szellőzőkkel, zárható a plexije páramentes Pinlock betéttel van szerelve és baleset esetén könnyen eltávolítható biztonsági arcpárnái vannak. Különlegessége, hogy a fejpárnája teljes egészében személyre szabható, ez biztosítja, hogy minden fejformára kényelmes legyen.

Tudtad?

Aldo Drudi a Rossi család barátja. A 90-es évek óta, Valentino motoros pályafutásának kezdetétől Ő készíti a versenyző bukóinak dizájnját. Van munkája bőven, hiszen Rossi a világbajnokságon minden évben más fényezésű AGV-t használ. Sőt! Két hazai versenyére (Mugello, Misano) meglepetés sisakokkal szokott készülni a rajongóknak. Drudi számos más versenyző sisakdizájnjáért is felelős (pl. Marquez, Edwards, Melandri, Spies, Simoncelli, Capirossi, Schwantz, Doohan, Mamola). A kép jobb oldalán Rossi legelső versenybukóját látod a jól ismert Drudi Performace felirattal.


AGV AX8 EVO SOLELUNA

Pont ugyanolyan sisakod is lehet, mint amilyenben Vale otthon, dirt track pályán edz. Az AX8-as cross bukó pehelykönnyű súlya, extravagáns kinézete és kimagasló szellőzése miatt a legjobb a maga kategóriájában. Ez a fényezés ráadásul még jobban feldobja.




AGV COMPACT ST Boston és AGV SPORTMODULAR Stripes 

Iparági pletykák alapján tudjuk, hogy a BMW gyári bukósisakjait már évek óta az AGV gyártja. A technológia tehát megvan az abszolút csúcsminőség előállításához, és ezt leginkább a Sportmodular nevű, felnyitható állú túrabukón lehet tetten érni. Ennek héja és állrésze karbonból, a csatja titánból készül, így a súlya vetekszik egy jobb versenysisakéval. Pleximechanikája nem műanyag, mint a legtöbb sisaknál, hanem fém, ezért egészen apró, mégis erős. Szintén különleges a kifordítható „téli-nyári” bélés, ami hideg és meleg időben is feleslegessé teszi maszk viselését. A 2019-es modellen a három piros csíkon kívül nem használtak más színt, csak lakkot, így mindenki jól láthatja a karbon héjat.



A Sportmodularhoz képest a közepes árfekvésű, szintén felnyitható Compact semmi extra, csak egyszerűen egy jó sisak. Áramvonalas formája továbbra is friss és üde, lecsukott állrésszel alig lehet megkülönböztetni egy sportos, zárt bukótól. Pláne a két új, Boston fedőnevű fényezéssel.



AGV K5 S Tornado, Typhoon és Hurricane 2.0

A népszerű karbon héjú sport-túra sisakon nem lehet fogást találni. Csendes és kényelmes, könnyű, van benne beépített napszemüveg és páramentes Pinlock-os a plexije. Az ügyes előkészítés miatt kommunikációs szett beépítése gyerekjáték. 2019-re új fényezések készültek belőle: A matt fekete alapú Tornado egyik változatán vékony, mégis feltűnő csíkok vannak, a Typhoon viszont alapból szinte világít. A Hurriacane két változata a hagyományos bukósisakminták kedvelőinek fog tetszeni.




AGV K3 SV Bulega, Attack és Pop

Az AGV a napszemüveges K3-mal mindig is a fiatal vagy fiatalos motorosokat célozta meg. Ez látszik is a 2019-es, új fényezéseken. Mindhárom vagány és/vagy vicces, mégis kellően feltűnő színben pompáznak. Különösen igaz ez a középső, pirosas-narancsos alapú, cápás festésű bukóra. Tapasztalataink alapján ez a legfeltűnőbb láthatósági szín, az Attack-ben mégsem nézel ki úgy, mint egy hivatalos személy.




AGV K1 Qualify, Pitlane és Warmup

Az AGV K1 sport bukó tavaly jelent meg, és egyből kedvező fogadtatásra talált. A beépített napszemüveget elhagyták, hogy vékonyabb homlokrészt, ezáltal sportmotoron is jobb kilátást kapj. A színes plexi amúgy is kötelező kellék egy trendi, nagy spoileres, dupla D-gyűrűs bukósisakhoz.




AGV AX9 Pacific Road, Antarctica

Az AX8 plexis off-road bukósisak továbbfejlesztett változata nem meglepő módon AX9 névre hallgat. Bár karbon-kevlár héjszerkezetével az előd sem volt éppen gagyi, a 9-es széria még masszívabb, még praktikusabb és még tetszetősebb lett. A jó kilátást biztosító, hatalmas plexihez Pinlock betét jár és - a jobb szellőzés érdekében - résnyire nyitva lehet hagyni. Az AX9 sildje és plexije leszerelhető, így négyféle különböző sisak alakítható ki belőle.




AGV ORBYT Brera és Ginza

Ez a vadiúj, dögös, nyitott robogós bukósisak több puszta védőfelszerelésnél. Ez már önmagában stíluselem. Különleges formája egyedivé és összetéveszthetetlenné teszi. A sisak két oldalán elhejezett hatalmas tárcsák nem funkció nélküli dizájnelemek: a baloldalival könnyedén elő lehet csalni a héjból a beépített napszemüveget, akár vastag kesztyűben is.




AGV K5 JET Rocket és Soleluna

Nem mindenki akar, illetve tud zárt bukósisakban motorozni, és ilyen akad a túramotorosokra között is. A jobb kilátás valóban nagyobb szabadságérzettel jár, még ha ezért be is kell áldozni az állvédőt. Az AGV mindenesetre nekik készítette egy csúcs nyitott túrabukót hosszú, mágnessel záródó, Pinlockos plexivel, beépített napszemüveggel és kommunikáció-előkészítéssel. A héj anyag megegyezik a K5 sportsisakéval: ez is könnyű és erős karbonból készül. Rossi replika is van belőle!




AGV X3000 Superb

Régi, kiskőrösi bukósisakkal való kínlódás helyett egy modern, de retro kinézetű darabbal dobd fel a megjelenésedet! Az X3000 egy az egyben magán viseli a régi versenybukók minden stílusjegyét, miközben a mai kornak megfelelő biztonságot és komfortot ad. Héja üvegszálas, csatja dupla D-gyűrűs, bélése kivehető a tisztítás érdekében. Extrája a plexi tetején nyitható egy kis szellőző ablak. Diszkrét megoldás, ami cseppet sem ront a sisak ikonikus megjelenésén.