Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

6 Forma1-es világbajnoki cím

Tudtad, hogy az AGV pilótái 6 világbajnoki címet szereztek a Forma1-ben?

Bár az AGV márkát a legjobb motoros sisakok között tartják számon, voltak évek, amikor nem csak kétkerekűekhez gyártottak bukót az olaszok. A 70-es években a Formula 1-ben ők kínálták a legnagyobb biztonságot és komfortot a versenyzőknek. Nézzük, ki volt az a hat pilóta, akik AGV sisakkal a fején dicsőült meg, és lett világbajnok.



Emerson Fittipaldi
Jól cseng ez a név! Magyarországon a közúti gyorshajtókat mai napig „lefittipaldizzák”. Az Egér becenévre hallgató brazil pályaversenyző 1974-ben másodszor lett világbajnok McLarennel. Emerson papa már 75 éves, de jó egészségi állapotnak örvend, annak ellenére, hogy élete során több balesete volt, versenyautóval és repülővel is nyakát törte.



Niki Lauda
Laudát senkinek sem kell bemutatni. Az osztrák pályafutásának legszebb éveiről izgalmas mozifilm is készült Rush címmel (magyarul: Hajsza a győzelemért). 1975-ben szerezte meg három világbajnoki címe közül az elsőt, piros Ferrariban, fején piros AGV sisakban. Az X1 különlegessége a tetején található szellőzőcsatorna, ami akkoriban nem volt más sisakon.



Alan Jones
Az ausztrál Alan Jones nem éppen egy elő legenda, mindenesetre egyszer ő is Formula 1-es világbajnok volt. 1980-ban ő szerezte meg a Williams első bajnoki címét egy hófehér FW07-tel. Jones visszavonulása óta sem távolodott el az autóversenyzéstől, Forma 1-es szakkommentátorként tevékenykedik.



Keke Rosberg
Keke Rosberg (Nico Rosberg 2016-os Forma1-es világbajnok édesapja) 1982-ben jutott fel a csúcsra. Teljesítménye alapján az év hazai sportolójának választották Finnországban, valamint ráragasztották a „repülő finn” becenevet. Mivel azonban ezt a nevet az évek során boldog-boldogtalan megkapta (na jó, csak kiemelkedő eredményt elérő sportolók), Rosberget az „eredeti repülő finn” titulussal illették.



Nelson Piquet
Szintén egy háromszoros világbajnok, aki dicsőséget hozott a márkának. A népszerű brazil versenyző utolsó címét egy AGV X-999-ben szerezte meg. Ennek a sisaknak az volt a különlegessége, hogy héja teljes egészében Kevlarból készült, ezért mindössze 1250g-ot nyomott.

Sikerei ellenére az AGV húsz év után kivonult az autóversenyzés világából, hogy 100%-kal a motorversenyzésre, illetve a közúti motorosok biztonságára koncentrálhasson.