Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

3 lenyűgöző szerpentin, amit neked is látnod kell!

Szinte nincs is olyan túramotoros, aki ne járt volna a Grossglockneren vagy épp a Transzfogarason. Na de mond neked valamit az SH20-as út? Ha nem, akkor most 3 új szerpentint is fel kell vésned a bakancslistádra!

Amikor már bejártál mindent a környéken, amerre 2 keréken érdemes megfordulni, vedd az irányt a Balkán felé!

Ezt a 3 utat véletlenül se hagyd ki:

Abánia, SH20-as út

Amikor ott jártunk, az aszfalt teljesen rendben volt, de kelet felől az első 20 kilométeren egyetlen ideális kanyarívet sem lehetett venni a sok kavicsfelhordás miatt és néhány, az úton kóricáló tehén is lelassított. Aztán a táv felétől hipp-hopp eltűntek a kavicsok és az állatok. Még néhány kanyar kellett, hogy merjünk bízni a tiszta aszfaltban, csak azután indult be a kőkemény szerpentinezés. Mire a nyolc hajtűkanyaros mini Stelvio tetején megálltunk fotózkodni, úgy vigyorogtunk, mint a gyerekek, akiket mindenre felengedtek a vidámparkban.




Albánia, SH30-as út


Amikor a túra útvonalát terveztük, az SH30 csak kényszerűségből került bele. A Google térkép egy keskeny, rossz minőségű halálútat mutat, töredezett aszfalttal, de amerről érkeztünk, ez volt az egyetlen ésszerű átkötő út dél felé. Aztán amikor élőben az útelágazáshoz értünk, és megláttuk a friss, koromfekete aszfaltot, egyszerre mindannyian elmosolyodtunk. Változatos ívű, élvezetes kanyarok, nulla forgalom. Több száz méterre előre látod, merre fog kanyarogni az út, a háttérben pedig csak hegyek, hegyek és hegyek, ameddig a szem ellát. Ha létezik motoros paradicsom, akkor ez az. Egy óra színtiszta élménymotorozás garantált!




Montenegro, M23-as út

Montenegro fővárosából, Podgoricából a tengerpartra az M23-as út vezet. Eleinte nem tűnt túl szórakoztatónak végigbumlizni rajta a sűrű forgalom miatt. Viszont ahogy bekavartunk a hegyek közé, kevesebb lett az autó, több a kanyar, és az út teljesen más arcát mutatta. Az burkolat versenypálya minőségű, forgalom ugyan volt, de cserébe az út is széles, hegynek felfelé mindig van kapaszkodósáv, így könnyű volt előzni. A vége felé a hegyről úgy ereszkedtünk le, hogy végig a tenger és Budva városa adta a hátteret. A buli egészen a tengerparti körforgalomig tartott.



Ezeket a szerpentineket tényleg minden motorosnak látnia kellene! Nekünk életünk legjobb motorozásai közé tartoznak, de ahhoz, hogy ez veled is így legyen, ne feledd, a biztonság az első! Akármennyire tökéletesnek látszik az út, bármennyire is tapadnak a gumik, csak addig húzd a gázt, amíg az szórakoztató, nem pedig feleslegesen kockázatos!


Neked melyik a kedvenc európai motoros útszakaszod?