Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Vörös kód

A rendőrség megelégelte, hogy szeptember óta a járművezetők úgy hullanak az utakon, mint a legyek. Főleg az autósok, de vannak köztük a motorosok is, annak ellenére, hogy az egyre hűvösebbre forduló időjárás miatt alig néhányan pattannak motorra.



Az idei évben bekövetkezett halálos közúti balesetek egynegyede szeptember és október hónapban történt, ezért a rendőrség kiadta a vörös kódot. Hogy ez micsoda? Egyfajta figyelemfelhívás a gépjárművezetők számára, hogy fokozott figyelemmel és elővigyázatossággal vezessenek a megnövekedett balesetveszély miatt. Mostanában számíthatsz rá, hogy ha a legkisebb szabálytalanságon kapnak, hamar előkerül a csekkfüzet.

A gyorshajtókra kiemelt figyelmet szentelnek. Sok baleset történt ugyanis a sebesség helytelen megválasztása miatt. Autósok és motorosok is sodródtak ki az őszi nedves, hideg, falevelekkel teli aszfalton. Szintén ide lehet sorolni azokat az eseteket, aminek egyik résztvevője mezőgazdasági gép. Az útra lassan, váratlan helyről felhajtó, nagy tömegű járműveket sima „relatív gyorshajtás” esetén is telibe lehet verni. Egy kombájnnal vagy traktorral való ütközésnél 100%-ig biztos, hogy a motoros húzza a rövidebbet, ezért beláthatatlan, mezőgazdasági és erdészeti területek környékén mindenképpen érdemes lassabban hajtani.





Szakértők megállapították, hogy megfelelő vezetési tudás birtokában a megcsúszásból eredő balesetek egy része elkerülhető lett volna. Itt nyernek értelmet a vezetéstechnikai tréningek. Akik tavasszal vagy nyáron részt vettek ilyenen, nagyobb eséllyel hozzák vissza a motorjukat egy megcsúszásból. Tudtad? Van olyan cég Magyarországon, amelyik télen fedett tanpályás gyakorlási lehetőséget kínál motorosoknak.



November 19 és 21 között nagyszabású közúti ellenőrzésre kell számítani. A rendőrök ellenőrizni fogják, hogy a járművek az évszaknak megfelelően vannak-e felkészítve. Nézik a téli gumikat, a szélvédőmosó folyadékot illetve az ablaktörlőket. Ebből arra lehet következtetni, hogy nem kimondottan a motorosokra mennek rá, de nem működő világítás miatt mi is megüthetjük a bokánkat.
A nagy kérdés, hogy a motorosnak kell-e láthatósági mellényt tartani magánál? A jogszabály nem fogalmaz egyértelműen. Azt mondja, hogy nem kötelező tartozéka a járműnek, de ha lakott terülten kívül, rossz látási viszonyok mellett az út szélén leszállunk a motorról (pl. azért, mert kifogyott a benzin), már rajtunk kell lennie. Biztos, ami biztos, inkább gyűrj be egy mellényt a tanktáskádban, hogy ha megállít egy rendőr, ne tudjon beléd kötni!