MOTOROS OLVASNIVALÓ

2019-es szezonnyitó akciós újság

Miért jó a dupla D-gyűrűs bukósisak?

Kétféle motoros létezik. Az egyik ki nem állhatja bukósisakoknál a dupla D-gyűrűs versenycsatot, a másik esküszik rá, és kifejezetten szempont a sisakválasztásnál, hogy ilyen csatja legyen.

Hogy működik a dupla D-gyűrűs versenycsat?

A dupla D-gyűrű gyakorlatilag két karika, amit a bukósisak szíjának egyik szárára varrnak. A másikat ezeken kell átfűzni (a megfelelő módon) és más kész is a tutibiztos rögzítés.
Így kell 4 lépésben befűzni egy dupla D-gyűrűs csatot:



1. A szíjat átfűzöd a két gyűrűn
2. Visszahajtod a végét és átfűzöd, de most csak a második karikán!



3. Meghúzod a szíjat annyira, hogy feszes legyen, de ne fojtson
4. A szíj kilógó végét visszapatentozod, hogy ne lobogjon menet közben



Ennyi, nincs itt semmi varázslat. Miért idegenkednek tőle mégis annyira?


Mert amikor életedben először próbálod befűzni, nem igazán szokott sikerülni. Rajtad van a sisak és az állad alatt matatsz, nem látsz belőle semmit. Annak, aki itt eldönti, hogy ez neki nem megy, nehéz megváltoztatni a véleményét. Bezzeg, aki egy kicsit gyakorol, egy idő után kézségszinten elsajátítja a technikáját.

A dupla D-gyűrűnek számos előnye van:

- Verseny bukósisakokban szinte csak ilyet találsz. Komolyabb versenypályákon, motorversenyeken követelmény
- Nincs benne semmi apró alkatrész (rugó, gomb, pöcök vagy tengely), ami elromolhat, eltörhet
- Csak szándékosan lehet kioldani, magától soha nem oldódik ki
- Minél nagyobb erőhatás éri, annál jobban tart
- Kicsi, ezért nem nyomja az ádámcsutkádat

Akad azért hátránya is, bár az itt felsoroltak szubjektív tényezők:

- Eleinte, amíg meg nem tanulod, körülményes használni
- Ha teljesen kifűzöd, eltart egy ideig újra befűzni

És itt jön a trükk! AGV sisakoknál a szíjat olyan hosszúra hagyják, hogy ne kelljen mindenáron kifűzni. Ha teljesen kilazítod, a patent nem engedi, hogy a szíj magától szétjöjjön. Csak arra kell figyelni, hogy levételkor nehogy beleakadjon az álladba vagy az orrodba.



Így fest a gyors és szakszerű befűzési procedúra, valamint a kioldás



Innentől minden egyszerűbb. Amikor felveszed, már csak a 3. és 4. lépés marad hátra, vagyis a meghúzás és a patentozás. Ez pedig kb. ugyanannyi idő, mint egy sima csat összedugása.

Le lehet cserélni a dupla D-gyűrűs csatot simára és viszont?

NEM! A bukósisak csatja az egyik legfontosabb része a biztonságnak, házilag nem lehet, de nem is szabad átalakítani. Az AGV-nél például a leselejtezett vagy balesetet szenvedett sisakokból egyszerűen kivágják a csatot, ezzel téve a továbbiakban használhatatlanná.

Milyen „hagyományos” csatok vannak?



Az első a túrasisakokban mostanában divatos mikrometrikus csat. Könnyen használható és a szíj lazasága/szorossága is tág határok között állítható.
A második egy régebbi, gombos megoldás. Emlékszem milyen macera volt mindig kinyitni. Ha pedig állítani kellett a szíjon, le kellett hozzá venni a sisakot.
A harmadik egy olcsó kínai csat. Ha ilyet látsz egy motoros sisakban, sikítva menekülj! Ezt egy erősebb rántással el lehet törni és akkor lerepül a fejedről a bukó!

Melyik csat a biztonságosabb, a mikrometrikus vagy a dupla D-gyűrűs?

Mindkettőnek van homologizációja, a mikrometrikusnak közútra, a dupla D-gyűrűsnek utcára és versenypályára egyaránt. Tehát – elvileg – a versenycsat a jobb.
A SHOX-ban rögtönzött szavazást tartottunk, kinek melyik a szimpatikusabb. Elsöprő fölénnyel a dupla D-gyűrű nyert, ezért mi egyértelműen ezt ajánljuk.

Itt találod meg az összes dupla D-gyűrűs bukósisakot, ami a SHOX-ban kapható:
KLIKK >>>


Neked melyik csat jön be?

2019-es szezonnyitó akciós újság