Kosaram

itt a cucc...

MOTOROS OLVASNIVALÓ

Intesz vagy beintesz?

kézjelzések

Magyar utakon a köszöngetés össznépi társasjáték. Mindenki megköszön mindent: az autós, hogy beengedik a másik sávba, a gyalogos, hogy átmehet a zebrán, mi motorosok, hogy elengednek a sorok között. Te hogyan mutatod azt, hogy „köszi”?

 

 

Ezt a németeknél ne próbáld ki!

A legtöbb motoron kéznél van az elakadásjelző (gyk. vészvillogó). Csak egy mozdulat és megy a két sárga az udvarias autósnak. De vigyázz! Tőlünk nyugatabbra ez a jelzés teljesen mást jelent! Mint ahogy a neve is mutatja, műszaki probléma miatti megállásra vagy veszélyre figyelmeztet, pl. balesetre vagy hirtelen feltorlódott kocsisorra. Ha külföldön bekapcsolod, a mögötted jövő frászt kap és egyből a fékbe tapos.

elakadásjelző vészvillogó

 

Két kerék az aszfalton, két kéz a kormányon

Azt mindenki érti, ha köszönésképpen magasba emeled a kezed (persze mind az öt ujjadat kinyújtva). Csak az a baj, hogy ehhez el kell engedned a kormányt. Bal kezednél a kuplung és az index, jobbnál a gáz és a fék. Melyikre nincs szükséged vezetés közben? Ha éppen akkor akarnak elcsapni, miközben a levegőben kalimpálsz, lehet, hogy már nem lesz elég időd mindkét kézzel megfogni a kormányt és elkezdeni gépészkedni.

motoros int kézzel

 

Olyan, mint egy tökönrúgás

Versenypályán a motorosok kitett lábbal jelzik, hogy bemennek a boxba, nehogy hátulról telibeverje őket a másik. Végül is tök logikus lábbal mutogatni, hiszen ehhez nem kell elengedni a kormányt. A kérdés az, hogy vajon az autósok nem értik-e félre ezt a mozdulat? Például olyasvalaki, akinek korábban már volt rossz tapasztalata motorossal, aki lábbal próbálta meg tükörteleníteni az autóját.

motoros lábbal

 

Te hogyan köszönöd meg az autósoknak, hogy elengednek?