Shox Motoros Áruház » Közösség

Nagy S.E.G. (Shox hétvégi gurulás) összefoglaló

2014-ben a nagy SHOX-os motoros túra már háromnapos lett, így még többet, még messzebbre, még jobb utakon motoroztunk. Az ország nyugati szélét céloztuk meg, onnan már csak egy ugrás Ausztria, ahol azért tudnak utat építeni.

1. nap (2014.08.15. péntek)

Két csoport indult: reggeli és esti. Mi, reggeliek a hosszabb úton, Balaton felé indultunk. Tihanyig a kertek alatt mentünk, a hajóállomáson megkóstoltuk a híres óriás lángost, majd kicsivel odébb, Kékkúton friss forrásvízzel öblítettük le. Innen már szinte egyenes út vezetett Velembe, a határmenti kis faluba. Sümegtől végig az eső elől menekültünk. Az utolsó 20 km-en végül csak sikerült kifogni egy záport, bújhattunk esőruhába.

A szállás elfoglalás után Zoli nekiállt megjavítani az útközben meghibásodott Suzuki Burgmant. Ügyes a srác, fél óra alatt egy reszelővel, egy kalapáccsal és egy villáskulccsal megjavította a robogót. Ez egy szerviznek legalább félnapos program lett volna. A többiek elszaladtak Kőszegre bevásárolni, majd beindult az esti főzőcskével egybekötött buli.

Az esti csoportnak nem volt szerencséje (Vajon Balázs hozta rájuk a rontást?). Félúttól viharos szélben és zuhogó esőben motoroztak, ráadásul a fél csapatnál nem volt esőruha. Este fél 11-re értek le, kukás zsákokba csomagolva, szétázva, megfagyva. Pálinkával és meleg vacsorával vettük őket kezelésbe. Egy óra múlva már ők is tudtak nevetni az egészen, de Balázs menetrendszerű stand-up show-ján még jobban.

2. nap (2014.08.16. szombat)

Nekivágtunk Ausztriának. A szállástól 7 km-re már odaát voltunk, sőt rögtön onnan indult a lockenhausi szerpentin, minden motoros utak egyik legjobbika. A főutakat gondosan elkerülve, kanyargós hegyi szerpentineken gurultunk egészen Fraknó váráig. Szlovákiával ellentétben itt minden ki van írva magyarul, sőt, a személyzet jó része is magyar. Szép volt a vár, de csak egy kiállítást néztünk meg, hagytunk legközelebbre is programot.

Sopronba visszaérve ismét két csoportra osztódtunk. A csapat egyik fele a hegykői termálfürdőbe ment, a másik a fertődi kastélyt járta be. Visszafelé ismét átléptük a határt, és még egyszer döntögettünk egyet a versenypálya-minőségű utakon. Vacsorára a Határmenti Fogadóba voltunk hivatalosak, hatalmas csülköket ettünk a hangulatos és nem is túl drága étteremben.

Hosszú volt a nap, elfáradtunk a végére. Az esti bulin Balázs stand-up műsora mérsékelt intezitással és sikerrel zajlott, az éjféli motorbőgetés elmaradt az érdeklődés teljes hiánya miatt. Addigra majdnem mindenki elaludt.

3. nap (2014.08.17. vasárnap)

Reggel sétáltunk egy kört a faluban, megnéztük Velem néhány nevezetességét (a Hősök Kapuját, a Vaskút forrást, a Nuschy-sétányt és a koronaőrzési helyet), majd elindultunk hazafelé. Sárvárig együtt mentünk, de itt szétváltak útjaink. A sportmotorosok Balaton felé vették az irányt, Máténak Győrben akadt dolga, D. Norbiék Pápán váltak le, mi túraendurósok pedig bevetettük magukat a Bakonyba. Este 6 körül értünk Pestre.

A SHOX Hétvégi Gurulás számokban:

17 motoros
11 motor
7920 cm3
935 LE
830 km (ebből 160 km Ausztriában)
0 baleset, defekt, büntetés
1 műszaki hiba (átmeneti)