KARÁCSONYI KATALÓGUS
Shox Motoros Áruház » Közösség

Irány a Stelvio

Passo dello Stelvio

Beharangozó (2015.07.15)

A Passo dello Stelvio az Alpok egyik leghíresebb és legmagasabb (2758 m) hágója, amit minden túramotorosnak legalább egyszer meg kell másznia az életben. A következő napokban a Rhino Tours színeiben egy kilencfős csapatot vezetek a hegyi játszótérre.

Össszesen hat napig leszünk távol, ezalatt nem csak a Stelviót, hanem egy rakás másik tuti motoros útvonalat is bejárunk Ausztriában, Olaszországban, Svájcban és Szlovéniában. Több mint 2300 km-t motorozunk majd.

1. nap (2015.07.16)

Egy másik rhinós csapattal együtt indultunk el, akiktől csak a 3. napon fogunk különválni. Összesen 20 feldobozolt motorral verettük az autópályán, olyan hosszú volt a sor, mint egy kamion. Komolyan néztünk ki!
Ez a 250 km a pályán fájdalmas volt, de muszáj volt haladni.



Miután lejöttünk a pályáról kezdődött a túra jobbik része az Alpok szerpentinjein. Wildalpen, Mariazell, Murau. Most nem a Gepard csoporttal (kanyarvadász), hanem a Sas csoporttal (nézelődős) mentem, volt alkalmam a tájban gyönyörködni. Hegyek, erdők, legelők, a zöld minden árnyalataban. Víz is van bármilyen formában: forrás, patak, folyó, tó, vízesés és természetesen eső. Nem sok esett, de legalább volt alkalmunk gyakorolni az esőruha felvételét.

Az egyik hágón veterán autós túraversenybe botlottunk. Velük együtt gurultunk a szerpentinen.
Most éppen megy az esti sztorizgatás, sörözés. Holnap reggel megyünk tovább az olaszokhoz. De csak mellékúton, semmi autópálya!

2. nap (2015.07.17)


Reggel éppen csak kezdett felszáradni az aszfalt, amikor útnak indultunk a Nockalmstrasséra. Ma átmentem a gyors csoportba, a Gepárdokhoz és jó nagyot csapattam velük a látványúton. Rengeteg motoros csapattal találkoztunk, de nyugodtan mondhatom, a mienk motorozási tudását tekintve (de a gépek és a felszerelések tekintetében is) nagyon magas szintet képviselt.



Egy egészen kis hágón keltünk át Olaszországba. Olyan keskeny volt az út, hogy fél óráig csak ez egyik, aztán csak a másik irányba engedik át a forgalmat. Amíg várakoztunk, megpróbáltuk megenni az összeset a helyi specialitásból, az almás rétesből, de úgy tűnt maradt nekik még raktáron.
Az olaszoknál az utak egy fokkal még kanyargósabbak. Mire felértünk a 2230 méter magas Giau-hágóra, utolért minket a szokásos napi eső is.



Szeretném megköszönni a mai napot az AGV K5 bukósisakomnak. Szuper a szellőzése! Nem tudom hogy bírtam volna ki a mai 35 fokot más sisakban.

Ja, majdnem elfelejtettem: Mentünk egy kört egy 3 km-es nyári bobpályán!



3. nap (2015.07.18)


Reggel búcsút vettünk Szimcsák Attiláéktól, ők Szlovéniát vették célba, mi 9-en (7 motorral) pedig elindultunk a Stelvióra. Odáig csak egyszer sikerült eltévedni (ami egész jó eredmény), viszont a beígért vihar elmaradt. Szikrázó napsütésben mentünk fel a 2760 méter magas csúcsra.

Lent majd megsültünk, olyan kánikula volt, fent a Stelvión viszont még lehetett hógolyózni. Nehéz ilyen szélsőséges időjárási viszonyokhoz öltözni, de a Forma csizma és a Macna ruha tette a dolgát.



Ettünk hatalmas káposztás sült kolbászos szendvicset és elindultunk a másik oldalon lefelé. Útközben összeakadtunk egy Ariel Atommal. Nekiálltunk versenyezni, de végeredmény nem született az egyre sűrűbb forgalom miatt.



Mai szállásunk Livigoban van. Ez vámmentes terület a svájci határ mellett, 1 euro a benzin! Vigyünk haza belőle? :)



Most valami fesztivál van a városban: élő zene, hatalmas hangulat. Nemsokára mi is belevetjük magunkat a forgatagba, de nem visszük túlzásba a tivornyázást, mert holnap nagyon sok hágót kell meghágnunk.

4. nap (2015.07.19.)

Hosszú volt ez a nap...
Úgy kezdődött, hogy Szabó Peti addig nyomkodta a kütyüit, amíg megállapította, hogy sz@rrá fogunk ázni, ezért kicsit módosítottunk az eredeti útvonalon.



Svájcot kár lett volna kihagyni, de az előre betervezett olasz hagók helyett teljesen más hagókon motoroztunk. Szerencsére van belőlük bőven.



Az esőt megúsztuk, viszont a 40 fokos hőség betett mindenkinek. Le akartunk ugrani a Garda tóra fürödni, de nem bírtuk ki odáig, ezért az első útba eső tóban csobbantunk. Fürdés után igazi olasz pizzát ebédeltünk.



Este már csak azt vártuk, hogy odaérjünk a szállásra, de egy váratlan útlezárás miatt hatalmas kerülőt kellett tennünk. Hulla fáradtan érkeztünk meg, majdnem a vacsoráról is lemaradtunk. Most alvás. Folyt. köv...


5. nap (2015.07.20.)

Neked hogy kezdődött a heted?
Mi hamar felpörögtünk. Még a délelőtt folyamán lenyomtunk 4 szuper hagót a Dolomitokban, mielőtt tovább indultunk volna Szlovéniába.



Az elmúlt napokban annyira hozzászoktunk a kanyargáshoz, hogy szinte már szédülünk az egyenesben.
Egy falusi étteremben ebédeltünk. A személyzet nem nagyon vágta az angolt és étlap is csak olaszul volt, ezért találomra választottunk kaját. Végül nem szívta meg senki, mindenki jóllakott.



Az utolsó 200 km-en végig az eső elől menekültünk. Kétszer vettünk fel esőruhát, de csak egy kicsit áztunk meg. Még jól is esett a nagy hőségben.



Bledben alszunk egy frankó szállodában, holnap indulunk haza. Útközben még levadászunk egy jó kis szerpentint Ausztriában!


6. nap (015.07.21.)

Összeszokott kis csapatunk hamar oszlásnak indult. Reggeli után a fontos emberek felmentek a pályára és húztak egy kövéret. A többiekkel átmotoroztunk Ausztriába a híres 69-es útra és Lavamündnél még utoljára karistoltunk egy keményet.

A magyar határ után megebédeltünk, majd jött a túra legunalmasabb része: 200 km hazáig. Szerencsére az Interphone F5-tel jól elszórakoztattam magam, az út nagy részét végigdumáltuk a Mag Palival, majd az autópályán elintéztem néhány telefont.
Este 7-re otthon voltam, sorra jöttek az sms-ek, hogy a többiek is szerencsésen hazatértek.

A Stelvio túra számokban:

2480 km-t motoroztunk (ebből mindössze 400-at autópályán)
5 országban jártunk
Kb. 15 príma hágón motoroztunk keresztül
Végtelen számú kanyart abszolváltunk
A legmagassabb pont, ahová feljutottunk 2758 m-en volt (Passo dello Stelvio)
Sokszor 37 fokos hőségben motoroztunk
2 izzócserén kívül más technikai probléma nem volt

Köszönöm mindenkinek a részvételt, hamarosan találkozunk valamelyik Rhino Tours-os túrán!