Shox Motoros Áruház » Közösség

Amit a motor fékbetétekről tudni kell

Organikus és szinter fékbetétek

A sima, más néven organikus fékbetét alapanyaga nagyrészt szén, és annak különböző megjelenési formái. Gyárilag legtöbbször ilyennel szerelik a motorokat, mivel olcsó, minden körülmények között kiszámítható, állandó fékhatást produkál, hosszú az élettartama, és kíméli a féktárcsát. A fémrészecskékkel kevert, vagyis szinter fékbetét jobb hatásfokkal dolgozik, ami melegedés hatására sem csökken, de ez sajnos más rovására megy. A szinter fékbetét jobban igénybe veszi a tárcsát, ami ezáltal hamarabb elkopik.

motorkerekpar fekbetet

Utcára, és esős időjárásra organikus, száraz versenypályára szinter betét a javasolt

 

Mikor kell cserélni a fékbetéteket?

A legtöbb fékbetéten található bevágás, az úgynevezett kopásjelző azért van a kopórészen, hogy figyelmeztessen a közelgő cserére. Amint a betét legvastagabb része egy szintbe kerül a kopásjelzővel ideje gondoskodni az utánpótlásról. Persze ilyenkor még el lehet játszani azzal, hogy „vajon meddig bírja még”, de ennek valószínűleg a tárcsa fogja meginni a levét. Az asszimetrius kopás miatt lehet, hogy a betét egyik része már vasig kopott, és beleszánt a tárcsába, amit ezután cserélni kell.

motorkerekpar fekbetet

A fékfolyadék szintjéből lehet következtetni a betét vastagságára

 

Gyári vagy utángyártott fékbetét?

Senkit nem szeretnénk lebeszélni gyári alkatrész vásárlásáról, hiszen az biztosan jó az adott motorhoz, mivel a fékrendszer minden elemét gondosan válogatják össze. De! Az tudni kell, hogy a motorgyártók nem maguk állítják elő a fékbetéteket, hanem vásárolják őket. Mégpedig valamelyik nagy fékbetétgyártótól, akitől mi magunk is vehetünk hasonlót, jóval kedvezőbb áron. Utángyártott fékbetétek teljesítményét csak saját vagy mások tapasztalatai alapján tudjuk megítélni. 

motorkerekpar fekbetet

Utángyártott fékbetétet minden típushoz lehet kapni