KARÁCSONYI KATALÓGUS
Shox Motoros Áruház » Közösség

A Kawasaki Versys jól néz ki!

Amióta létezik, a világ egyik legjobb motorjának tartom a kis Kawasaki Versyst. Az elmúlt évek során többször kipróbáltam, de az első két generáció vállalhatatlan külseje sikeresen tartott vissza attól, hogy alaposabban megbarátkozzak vele. 2015-re a Kawasaki végre meglépte, amit már rég meg kellett volna: megszépítette a Versyst! Az új dizájn, a ma divatos rovarszerű fejidom 2007-ben ütött volna igazán nagyot, de nekem már az is elég, ha nem úgy néz ki, mintha egy párhuzamos univerzumban tervezték volna.

8 évet kellett várni, de megérte: az új Versys szebb is, jobb is
 

A Versys-szel nem nehéz összehaverkodni. A kormány és a lábtartó a legtermészetesebb helyen vannak, az oldalidomok kiképzése olyan, hogy testmérettől függetlenül bárki elfér a motoron. Még a majd’ kétméteres, póklábú haveromnak is simán befért a térde a tank oldalsó mélyedéseibe. Jó szélvédelmet adnak az idomok, az állítható plexi az egész felsőtestről és a sisak egy részéről is leveszi a nyomást, csak a karjaimon gyűltek bogármaradványok. A puha és kényelmes nyeregben van hely fészkelődni. Hátul is minden rendben van az üléssel, különben kedvesem nem Versys-szel taxiztatta volna magát mindenhová.

Elöl-hátul állítható futómű
 

Próbáltam minél hosszabb etapokat lenyomni egy seggel, hogy megtudjam mennyire alkalmas a Versys túrázásra. A leghosszabb 400 km volt. Bírtam volna többet is, de a műszer már tartalékot jelzett, ezért megálltam tankolni. Meglepő, de a 650-es blokk 4,5 literrel beérte százon, akárhogy húzgáltam neki a kanyargós szerpentineken. Bőséges nyomatéka miatt országúton soha nem éreztem kevésnek a Versys erejét, valószínűleg csak tempós, autópályás csapatásnál változna a véleményem, ahogy a fogyasztás is.

Pillanatnyi és átlagfogyasztás, megtehető kilométerek, ECO (üzemanyag-hatékonyság)
 

Kényelem, szélvédelem, hatótáv? Mi van velem, ezek régen egyáltalán nem voltak fontosak nekem. Lehet, hogy öregszem? Csak nem. Hiszen végig sportos üzemmódban használtam a Versys-t. A ceredi szerpentinen úgy hajtottam, mint egy versenymotort: morgott a sorkettes a kinyorsításon, haraptak az új nyergek a féktávon. A Versys könnyedén dőlt bele a kanyarokba és idegesség nélkül futott végig az íveken. A gyenge láncszem a gyári gumi volt. A Dunlop D222-es néha meg-megcsúszott, egy tapadósabb sport-túra gumival még jobban tudtam volna élvezni a Versys-ezést.

Kawasaki Versys – főbb újítások:

Több nyomaték, nagyobb teljesítmény (64 Nm, 69 LE)
Állítható magasságú szélvédő (szerszám nélkül)
Nagyobb üzemanyagtank (21 liter)
Kényelmesebb nyereg, jobb üléspozíció
Erősebb fékek (Nissin)

Azok a bizonyos Nissin féknyergek
 

Kawasaki Versys – összegzés:

A Kawasaki Versys 650 – azon kívül, hogy technikailag naprakésszé tették – megjelenésében fejlődött a legtöbbet: mostantól a csajoknak nem a szeme lesz nedves, ha meglátnak egy Versys-t.